پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۵

آرشیو ۱۵۰ نشریه تخصصی مهدویت در اداره مطبوعات آستان قدس رضوی 

مرکز مطبوعات آستان قدس رضوی بالغ بر 150 نشریه تخصصی و نیمه تخصصی با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) را در مجموعه خود آرشیو کرده است.

به گزارش آستان نیوز، ابراهیم حافظی رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: بیشتر این نشریات به زبان های فارسی و عربی است که تعداد عمده ای از آن در دهه های 80 و 90 به چاپ رسیده است. 
وی به چاپ و نشر برخی عناوین این مجموعه در خارج از ایران و شهرهایی نظیر بیروت و نجف اشرف اشاره کرد و گفت: شهرهای قم، تهران و مشهد نیز در خصوص چاپ و انتشار نشریات تخصصی در موضوع مهدویت بیشترین فعالیت را داشته اند.
وی تصریح کرد: تشکل های دانشجویی با تولید ۸۰ عنوان نشربات مهدوی در این عرصه بسیار فعال عملکرده اند که این امر حاکی از علاقه این قشر به مباحث مهدوی و امام عصر(عج)است.
حافظی افزود: تعدادی از این نشریات به صورت ویژه نامه و در مناسبت نیمه شعبان منتشر شده اند و تعدادی نیز شامل مقالات تحقیقی و پژوهشی هستند.
وی، مهدویت، ویژگی های دوران انتظار و شرایط منتظران واقعی، جهانی شدن و حکومت جهانی ، شرایط و علائم ظهور، ضرورت وجود منجی و ظهور ، بحث فرقه های انحرافی و آسیب ها را برخی از محورهای موضوعی این نشریات عنوان کرد.
وی همچنین مجله تخصصی «موعود» ویژه امام زمان(عج) را قدیمی ترین نشریه مهدوی به زبان فارسی خواند که اسماعیل شفیعی سروستانی سال 1375 در تهران چاپ و منتشر کرده است.
حافظی مجله «بقیه الله» را نیز قدیمی ترین نشریه عربی در این مجموعه معرفی کرد که سال 1412 قمری در لبنان به چاپ رسیده است. 
نشریه های «انتظار موعود»، «خورشید مکه»، «امان»، «مشرق موعود»، «اندیشه انتظار» و «عصر آدینه» از مهمترین مجله های مربوط به حوزه مهدویت است که نسخه های آن در آرشیو آستان قدس رضوی موجود است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی