پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی صورت گرفت
۱۴۰۱-۱۲-۱۵

آغاز به کار طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) 

دوره آموزشی جدید طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با ثبت‌نام کودکان و نوجوانان دختر و پسر در شهر مشهد و در جوار حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان‌ نیوز ‌هدف از اجرای این طرح را کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا عنوان کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسعود میریان افزود: طرح شباب الرضا(ع) در سه سطح دوره مقدماتی، پیشرفته و عالی، هر کدام به مدت ۲ سال، ویژه پسران 8 تا ۱۵ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال اجرا می‌شود. در حال حاضر ترم زمستانه آموزش‌های دوره مقدماتی طرح «شباب الرضا» ویژه 110 دختر و پسر مشهدی که دوره‌های آموزشی مهدالرضا و پیشگامان 1 و 2 و 3 را گذرانده‌اند، آغاز شده است.
وی ادامه داد: این دوره آموزشی از 4 اسفندماه آغاز به کار کرده و با حضور مربیان برجسته قرآنی آستان قدس رضوی تا نیمه خردادماه ادامه دارد.
میریان تصریح کرد: در این طرح آموزش اولیه صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی در ابتدا به صورت مجازی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری سه جلسه آموزشی مجازی، کلاس‌های آموزشی فراگیران این طرح قرآنی به صورت حضوری با تکیه بر آموزش‌های صوت و لحن تقلیدی برگزار می شود که در بخش پسران تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی در طبقه اول بازار کوثر نزدیکی حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: قرآن‌آموزان پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی