پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو مجلس خبرگان رهبری:
۱۴۰۱-۱۲-۱۳

خادمیاران اخلاق و معنویت را سرلوحه کار خود قرار دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رمز موفقیت خادمیاران در بارگاه رضوی تقویت ایمان، معنویت و دلدادگی به اهل بیت(ع) است.

به گزارش آستان نیوز از مازندران، آخرین دوره آموزشی خادمیاران در سالن شهید باهنر بابلسر با حضور خادمیاران و مسئولان برگزار شده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم شریف سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با بیان شروط خادمیاری اظهار داشت: خادمیاران دارای وظیفه سنگین و خطیری هستند و باید برخی از مسائل را رعایت کنند.

وی افزود: ۱۰ شرط بر خادمیاران متصور است که اولین شرط خادمیاری تواضع، دومین شرط خادمیاری خضوع و خشوع است، تواضع در برابر مخلوق و خضوع و خشوع در برابر خالق مهم است و شرط سوم خادمیاری امانت و امانت داری است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز انقلاب امانتی است که به ما سپرده شده و باید در پاسداشت و نگهداشت انقلاب تلاش شود.

آیت‌الله سلیمانی یادآور شد: شرط چهارم خادمیاری این است که بسیار ذکر خدا داشته باشید، شرط پنجم خادمیاری، روزه‌داری است و در ایامی که سفارش شده به روزه‌داری بپردازد.

وی شرط ششم خادمیاری را اهمیت خادمیاران به نماز دانست و گفت: خادمیار نباید اجازه دهد نمازش به تاخیر بیفتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شرط هفتم خادمیاری احترام به پدر و مادر و تبعیت از آنان است، شرط هشتم خادمیاری را تعهد نسبت به همسایه  دانست و اینکه ما چقدر نسبت به همسایه تعهد داریم.

آیت‌الله سیستانی ادامه داد: فرقی نمی‌کند همسایه دیوار به دیوار باشد یا با ما فاصله داشته باشد، غنی باشد یا فقیر، مومن باشد و یا غیر مومن، بلید احترام و تعهد نسبت به همسایه رعایت شود.

وی شرط نهم خادمیاری را صداقت و درستکاری عنوان و بیان کرد: باید زبان خادمیار کنترل شود نه اینکه آزاد باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: شرط دهم خادمیاری این است که امین اقوامش باشد و همه این شروط خادمیاری را باید شما عزیزان در کانون های خدمت رضوی رعایت کنید تاانشاالله اجر معنوی ببرید.

گفتنی است در پایان این مراسم ولی‌تبار دبیر کانون های خدمت رضوی بابلسر ثبت فعالیت‌ها در سامانه خادمیاری  به منظور انعکاس به مبادی ذیربط، جمع آوری کمک‌های نقدی برای موکب امام رضا علیه السلام  و تلاش مضاعف برای محرومیت‌زدایی را به خادمیاران حاضر در جلسه متذکر شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی