پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در بارگاه منور رضوی
۱۴۰۱-۱۲-۱۵

هفتمین سالگرد رحلت تولیت فقید آستان قدس رضوی برگزار شد

به همت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی مراسم یادبود هفتمین سالگرد رحلت آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که در رواق امام خمینی(ره‌) و با حضور جمعی از خادمان، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار شد، مداحان و ذاکرات اهل بیت با ذکر مصیبت، یاد و خاطره تولیت فقید آستان قدس را گرامی داشتند. 

یار و همراه رهبری در انقلاب
حجت الاسلام نظری منفرد سخنران این مراسم ضمن یادآوری فضایل و خدمات تولیت فقید آستان قدس رضوی، تاکید کرد: یکی از خصوصیات این عالم ربانی این بود که جدای از مقام علم و فقاهت،  از شخصیت های اثرگذار در قبل از انقلاب بود و در همراهی با رهبر معظم انقلاب، امور انقلاب را سر و سامان می دادند و از این نظر مورد اطمینان رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند. 
وی در ادامه افزود: تولیت فقید آستان قدس رضوی با دلسوزی و پیگیری مجدانه و تلاش خود خدمات ارزنده زیادی در حرم مطهر رضوی انجام دادند.
حجت الاسلام نظری منفرد تصریح کرد: اخلاق انسانی در زندگی انسان خیلی مهم است. در احادیث عنوان شده «علم و دانش آدب ارزش توست و تلاش و جدیت کن که هم علم بیاموزی هم ادب. هر مقدار به ادب و دانش تو اضافه شود بها و ارزشت بیشتر می شود.»
وی در ادامه با اشاره به جایگاه شخصیت های موثر در جامعه اظهار کرد: رسول خدا(ص) می گوید که «خدا من را ادب کرده و من علی را» و انسان با علم به خدا می رسد. چه علم تجربی و چه علم عقلی و امروز هم وقتی بشر علوم را رمزگشایی می کند با ادب بیشتری خدا را می شناسد و فقدان شخصیت های موثر در جامعه که بر مسیر خود ماندند این فرصت ادب ورزی را کم می کند.
سخنران مراسم یادبود تولیت فقید آستان قدس رضوی تشریح کرد: اگر انسان از عمرش استفاده بهینه نداشته باشد حسرت آن را خواهد خورد. اگر در مجلس یادبودی شرکت می کنیم باید بدانیم که روزی هم نوبت ماست.

قدر فرصت ها را بدانیم
وی با تاکید بر غنیمت دانستن فرصت زندگی گفت: اگر انسان از عمر عزیزی که به او داده می شود درست استفاده  نکند در لحظه ای که عمرش تمام می شود، از خدا می خواهد که او را برگرداند تا کارش را خوب انجام دهد. بنابراین سعی کنیم از عمر درست استفاده کنیم. عمر انسان خیلی زود به پایان می رسد و شدیدترین اندوه ها از دست دادن فرصت ها است.
حجت الاسلام نظری منفرد در ادامه با بیان برکات ماه شعبان یادآور شد: ماه شعبان، ماهی است که میان رحمت و رضوان قرار دارد و نمونه آن ادعیه این ماه مبارک است. از جمله این دعاها دعای حضرت سجاد(ع) است که در ظهرهای ماه شعبان خوانده می شود و برای قرائت در قنوت نماز توصیه می شود. 
وی در پایان گفت: دعاهای وارد شده در ماه شعبان برای این است که انسان سنخیت پیدا کند و در ماه رمضان بر سر سفره خدا بنشیند. استغفار در این ماه بسیار سفارش شده است و همه باید توفیق استغفار واقعی را در این ماه مبارک از خداوند متعال مسألت کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی