پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۶

آماده‌باش کامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در نیمه شعبان و نوروز 1402

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از تقویت نیروها و خدمات پایگاه‌های فوریت پزشکی حرم مطهر رضوی و دارالشفای امام(ع) برای ارائه خدمات به بیماران زائر و مجاور در ایام نیمه شعبان و تعطیلات نوروزی 1402 خبر داد.

دکتر سیدسعید سعیدی شهری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این مؤسسه با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) در ایام نیمه شعبان، مراسم تحویل سال 1402 و تعطیلات نوروزی با اتخاذ تمهیدات ویژه در قالب 4 طرح، از 16 اسفند 1401 تا 13 فروردین 1402 آماده خدمت‌رسانی به بیماران به ویژه بیماران اورژانسی است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اورژانس 115، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و مدیریت رفاه زائران حرم مطهر رضوی، از جمله نهادهای همکار با این مؤسسه به منظور تقویت ارائه خدمات درمانی به ارادتمندان حضرت رضا(ع) در این ایام فرخنده هستند. 
 

افزایش پایگاه‌ها با اجرای 4 طرح
سعیدی شهری گفت: در طرح نخست که به مناسبت فرارسیدن عید نیمه شعبان از 16 تا 29 اسفند 1401 اجرا خواهد شد، 22 پایگاه فوریت‌های پزشکی به طور ثابت در گوشه و کنار حرم مطهر رضوی فعال شده و به بیماران اورژانسی زائر و مجاور به صورت رایگان خدمات‌رسانی خواهند کرد. 
وی ادامه داد: در طرح دوم ویژه روز 29 اسفندماه نیز 48 پایگاه فوریت‌های پزشکی ثابت و 53 پایگاه فوریت‌های پزشکی سیار در اماکن متبرکه رضوی فعال خواهد بود. 
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در طرح سوم که ویژه اول فروردین ماه اجرا خواهد شد، با توجه به حضور خیل زائران و مجاوران در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، تهمیدات بسیار خاصی اندیشیده شده است تا بتوانیم به دلدادگان این امام رئوف از راه‌های دور و نزدیک خدمات‌رسانی کنیم. 
وی افزود: طرح چهارم نیز با فعالیت 18 پایگاه فوریت‌های پزشکی ثابت در صحن و سرای رضوی از 2 تا 13 فروردین 1402 اجرا خواهد شد. 
 

استقرار 45 آمبولانس در 29 اسفندماه
سعیدی شهری بیان کرد: از 16 اسفند 1401 تا 13 فروردین 1402(به‌جز 29 اسفندماه)، در مجموع 12 دستگاه آمبولانس در محدوده اماکن متبرکه رضوی مستقر می‌شود و در صورت نیاز بیماران اورژانسی را برای دریافت خدمات تکمیلی پزشکی به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل می‌کنند. 
وی با تأکید بر افزایش تعداد آمبولانس‌ها در 29 اسفند ماه جاری گفت: با توجه به حضور پرشور زائران و مجاوران در آخرین روز سال برای شرکت در مراسم تحویل سال نو، 45 دستگاه آمبولانس و 3 بیمارستان آمبولانسی با امکانات بستری بیماران اورژانسی در حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به آن مستقر خواهد شد. 
 

افزایش نیروهای فوریت پزشکی
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در خصوص تعداد نیروهای فوریت پزشکی فعال در طرح‌های مذکور نیز گفت: از 16 اسفند 1401 تا 13 فروردین 1402، در مجموع 88 نفر در محدوده اماکن متبرکه رضوی و 55 نفر در دارالشفای امام(ع) آماده ارائه خدمات اورژانسی به بیماران هستند. 
وی ادامه داد: البته تعداد نیروی فوریت‌های پزشکی در 29 اسفندماه به 520 نفر افزایش خواهد یافت. 
 

تقویت خدمات دارالشفای امام(ع)
سعیدی شهری همچنین درباره افزایش خدمات دارالشفای امام(ع) در ایام نیمه شعبان و تعطیلات نوروزی 1402 اظهار کرد: علاوه بر تقویت نیروهای بخش پزشکان عمومی این مرکز درمانی در این ایام، از 16 اسفندماه یک پزشک متخصص اورژانس به صورت شبانه‌روزی در بخش اورژانس دارالشفاء حضور خواهد داشت. 
وی با اشاره به تقویت تعداد نیروهای خدمات پرستاری دارالشفای امام(ع) گفت: آزمایشگاه و رادیولوژی این مرکز درمانی در این ایام به صورت 24 ساعته فعال خواهد بود و عموم بیماران می‌توانند از خدمات این بخش‌ها استفاده کنند. 
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همچنین مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی اماکن متبرکه رضوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی