پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۶

کسب 12 افتخار حوزه کتاب برای به‌نشر در سال ۱۴۰۱ 

در سال 1401، 12 جایزه برای به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در جشنواره‌ها و محافل مختلف ادبی سطح کشور در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال  کسب شد.

به گزارش آستان نیوز ، به‌نشر، در سال جاری به دلیل تنوع کتاب‌های کودک و بزرگسال، توجه به کیفیت چاپ آثار، توجه به سلیقه‌ها، نیازها و مشکلات روز مخاطب، ترویج ارزش‌های انسانی اخلاقی و کتاب سازی مناسب، موفق شده است، عنوان ناشر برگزیده هجدهمین جایزه کتاب سال خراسان رضوی در بخش کودک و نوجوان ( کتاب‌های «پروانه») و ناشر شایسته تقدیر در بیستمین دوره جشنواره قلم زرین را به خود اختصاص دهد.
همچنین انتشارات به‌نشر در بیستمین جشنواره کتاب و رسانه، یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور «ناشر فعال در استفاده از رسانه‌ها» معرفی شد و جایزه ویژه این بخش را دریافت کرد و رتبه اول بخش مولتی مدیا در جشنواره روابط عمومی‌های آستان قدس رضوی را نیز کسب کرده است.
آثار به‌نشر در جشنواره‌ها و محافل علمی همچون؛ جشنواره ادبی جلال آل احمد، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، قلم زرین، نشان شیرازه، جشنواره رشد و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی برگزیده شده‌اند که بیشترین آثار در بخش رمان و داستان مذهبی هستند که در قالب نو و با بیان زیبا و جذاب توسط نویسندگان برتر حوزه ادبیات دینی نگارش شده‌اند و  برخی از آثار کمتر از یک سال از انتشار آن در به‌نشر می‌گذرد.

عقیله؛ برگزیده سه جشنوراه ادبی معتبر کشور
 کتاب «عقیلـه» روایتی مستندگونه از زندگی و حماسه حضرت زینب کبری(س) به قلم الهام امین، در صدر بهترین‌های بخش رمان مذهبی انتشارات آستان قدس رضوی قرار دارد.  این اثر پر مخاطب انتشارات به‌نشر، که کمتر از یک سال از انتشار آن در به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) می‌گذرد در سال 1401 خوش درخشیده و سه جایزه معتبر ادبی از جمله برگزیده هجدهمین جایزه کتاب سال خراسان رضوی، شایسته تقدیر در بیستمین جشنواره ادبی جلال آل احمد و شایسته تقدیر در چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را  به خود اختصاص داده است.

داستانی از توسل و برکت برگزیده برگزیده بیستمین جشنواره کتاب قلم زرین
کتاب «من و آقای همسایه» داستانی از توسل و برکت با نگاهی نو براساس روایتی از امام جواد(ع)؛ به قلم علیرضا متولی نیز در «من و آقای همسایه»  در بازه زمانی کمتر از یکسال از انتشار آن در به‌نشر ، توانسته عنوان کتاب برگزیده بیستمین جشنواره کتاب قلم زرین در بخش داستان کودک و نوجوان و عنوان برترین طراحی گرافیک جلد کتاب با تصویر، مهدی بادیه پیما را در پنجمین دوسالانه هنر چاپ و طراحی کتاب نشان «شیرازه» به خود اختصاص دهد.

«فرهنگ وقف» اثر برتر بخش تصویرگری بیستمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد
مجموعه۱۰ جلدی«فرهنگ وقف»در بخش کتاب‌های پروانه به‌نشر ویژه کودکان با بیان موضوع مفهوم و ویژگی‌های وقف به نویسندگی سید محمد مهاجرانی همراه با تصویرگری مجید صابری نژاد و اسماعیل چشرخ، عنوان اثر برتر بخش تصویرگری بیستمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد را کسب کرد.

آثار برتر صوتی رضوی در جشنواره کتاب سال رضوی
به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، با تولید۱۰ کتاب صوتی رضوی طی سال جاری توانست رتبه برتر کتاب‌های دیجیتال و گویا سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی را به خود اختصاص دهد که 5 اثر از کتاب‌های صوتی با موضوع رضوی از جمله «موقف»، «اعترافات غلامان»، «راز آن بوي شگفت»، «صبح روز عيد» و «ماه غريب من» رتبه نخست بخش کتاب‌های گویای سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.
کتاب‌های «راز آن بوی شگفت» به قلم فریبا کلهر با گویندگی سمانه هادی، «صبح روز عید» به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی با گویندگی شهرام شکیبا، «ماه غریب من» به قلم مجید ملامحمدی با گویندگی سینا خدادادی، «اعترافات غلامان» به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی با گویندگی جلال کریم‌زاده، علی ضمیری و محمد تقی نژاد ویژه کودک و نوجوانان با موضوع سیره و زندگانی امام رضا(ع) تولید شده است. همچنین «موقف» به قلم زنده‌یاد سعید تشکری با گویندگی محمد جهان پا، مصطفی جلالی و صبا صفا نیز برای مخاطب بزرگسال، گویا شده است.

اهدای نشان طلایی جشنواره ترویج زبان فارسی به کتاب «بازیگر پنجم»
کتاب «بازیگر پنجم» به نویسندگی محسن هجری (نویسنده و روزنامه نگار) با موضوع صلح امام حسن(ع)  نشان طلایی ادبیات داستانی معنوی کودک و نوجوان را در هفدهمین جشنواره بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در بخش اثار ادبی معنوی کسب کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی