پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۶

کاشت ۴۰ هزار اصله نهال در سایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با رویکرد توسعه فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ۴۰ هزار اصله نهال و ۴۰۰ هزار بوته ترون با حضور مدیران این شهرستان در سایت منطقه کاشته شد.

به گزارش آستان نیوز، این پروژه در مساحت ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سرخس و در قالب ۲۷ بوستان، میدان و آیلند(جزیره میانی معابر) اجرا شده است.
 

رشد ۲۰۰ درصدی سرانه فضای سبز در سایت منطقه
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: با کاشت این نهال‌ها، سرانه فضای سبز منطقه ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و مجموع فضای سبز آن به ۱۵۰ هکتار خواهد رسید.
محمدرضا کلائی ادامه داد: احیاء گونه بومی درخت پده در سرخس برنامه دیگری است که درصدد هستیم با تولید ۱۰۰ هزار قلمه از آن در سال آینده، بتوانیم این گونه ارزشمند را تکثیر کنیم.
او توسعه فضای سبز را یکی از برنامه‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی حوزه CIS، توسعه فضای سبز در این سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
کلائی افزود: این منطقه یکی از مهم‌ترین باراندازهای کشور در خصوص کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به‌شمار می‌رود، از همین رو برنامه‌ریزی شده است تا سرانه مورد نیاز فضای سبز را تکمیل کنیم.
او درباره نوع نهال‌های کاشته شده گفت: شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی سرخس باعث شده است تا از گونه‌های مقام و متناسب با اقلیم این شهرستان نظیر صنوبر، توت و سنجد استفاده شود.
کلائی ادامه داد: با توجه به باد خیز بودن این منطقه، پوشش گیاهی مناسب نقش حفاظتی در برابر گرد و غبار حاصل از طوفان‌های محلی خواهد داشت، از همین رو کار کارشناسی برای انتخاب بهترین نهال‌ها انجام شده است.
او افزود: نهال‌های خریداری شده پس از بازدید کارشناسان و مشاوران حوزه فضای سبز انتخاب شده‌اند و به لحاظ کیفیت دارای ضمانت‌نامه هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی