پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با تقدیر از 258 دانش‌آموز پژوهشگر مدارس امام رضا(ع)
۱۴۰۱-۱۲-۱۷

باشگاه پژوهشگران نوجوان رضوی آغاز به کار کرد 

در مراسمی با حضور مدیران بنیاد فرهنگی رضوی از جمعی از دانش آموزان فعال پژوهشی مدارس دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) به همت پژوهش‌سرای امام رضا(ع) تقدیر و باشگاه پژوهشگران نوجوان رضوی نیز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.  

به گزارش آستان نیوز، راه‌ا‌ندازی باشگاه پژوهشگران نوجوان رضوی در راستای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و به منظور شناسایی دانش آموزان مستعد و بسترسازی رشد آن ها جهت نقش‌آفرینی مؤثر در عرصه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. 
به این منظور دانش آموزان در بازه زمانی 5 ماهه با هدایت پژوهش‌سرای امام رضا(ع) در قالب فعالیت‌های متنوعی از قبیل حضور در کارگاه‌های دانش افزایی، شرکت در مسابقات علمی، مهارتی و پژوهشی از سطح مدارس امام رضا(ع) تا سطح استانی، شرکت در المپیادها و جشنواره‌های پژوهشی، ارائه و پیگیری طرح‌های پژوهشی با استفاده از ظرفیت اساتید تخصصی، حضور در انجمن‌های علمی در مدرسه و قبول مسئولیت انجمن و راهبری گروه‌های پژوهش محور و... به بروز و پرورش استعدادها و توانمندی‌های پژوهشی خود پرداختند.   
هر یک از فعالیت‌ها دارای یک امتیاز مشخص بود که مجموع امتیازات، دانش آموزان را در 4 گروه اصلی طبقه‌بندی می‌کرد که به ترتیب از بالاترین امتیاز با عناوین؛ سفیران پژوهش به تعداد 56 دانش آموز، پژوهش‌یاران به تعداد 79 نفر، اعضای فعال و نیز اعضای عادی شناخته می‌شوند. 
گفتنی است، در این مراسم در اولین گام از 258 عضو فعال حکم تقدیر و عضویت اعطا شد. به علاوه، از 36 برگزیده فعالیت‌ها و شرکت‌کنندگان در رویدادهای علمی و پژوهشی این پژوهش‌سرا از جمله اعضای تیم ملی مسابقات موشک آبی و نیز مسابقات طراحی پوستر به میزبانی مجمع فضایی آسیاـ اقیانوسیه، مسابقه اقتصاددانان کوچک، مسابقه شعر طنز، مسابقه داستان‌نویسی، مسابقات علمی و ادبی و فرهنگی «الگوهای افتخار»، جشنواره «ایده تا عمل» با اعطای عنوان «پژوهشگر» به همراه جوایز و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی