پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ولادت با سعادت ولی عصر(عج) انجام شد،
۱۴۰۱-۱۲-۱۷

معرفی 12 پژوهش‌ با موضوع مهدويت توسط بنياد پژوهش‌هاي اسلامی آستان قدس 

بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي همزمان با عید بزرگ نیمه شعبان مصادف  با ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) 12 عنوان اثر از آثار منتشر شده خود طي چند سال اخير را با محور مهدويت معرفی کرد.

به گزارش آستان ‌نیوز، این آثار به زبان هاي فارسي و عربي منتشر و روانه بازار نشر شده است،  الامام المهدي في القرآن و السنه، الامام المهدي في احاديث امام رضا(ع)، بشائر الامام المنتظر في كتاب و السنه و الاثر، في رحاب الامام المهدي(عج)، مهدي موعود(عج)، امام مهدي(عج) در سخنان امام رضا(ع)، در انتظار امام مهدي(عج) و طبقات الراوت احاديث مهدويت از طريق اهل سنت از جمله عناوين نمونه ‌هايي از اين كتاب ها به زبان عربي است.
 كتاب الامام المهدي(عج) في القرآن و السنه نوشته سعيد ابومعاش است كه نگارنده، آيات و روايات با موضوعيت امام مهدي(عج) را به ترتيب سوره‌ هاي قرآن كريم جمع آوري كرده، اين كتاب به زبان عربي و در علم كلام تاليف شده است.
موضوع كتاب  الامام المهدي(عج) في احاديث امام رضا(ع) به نويسندگي سيدمحمدباقر موحد ابطحي احاديث حضرت امام رضا(ع) نیز درباره امام زمان(عج) است كه به زبان عربي در 11 فصل تدوين شده و مشتمل بر بيش از 50 حديث است.
 بشائر الامام المنتظر في كتاب و السنه و الاثر و في رحاب الامام المهدي (عج) نيز به زبان عربي تاليف و به قلم عبدالكريم مبارك نگاشته شده است.
كتاب «مهدي(عج) موعود» نوشته محمدحسن زبري نيز كه در ۷ نوبت در قطع رقعي به چاپ رسيده با محوريت و موضوع حضرت مهدي(عج) در اختيار علاقمندان قرار گرفته است.
 كتاب امام مهدي(عج) در سخنان امام رضا(ع) نوشته آيت الله سيد محمدباقر موحد ابطحي با ترجمه حميدرضا شيخي نيز در شمارگان سه هزار نسخه منتشر شده كه نياز ضروري به حجت، پنهان بودن ولايت، خبردادن كتاب هاي پيشين، وظايف مردم در زمان غيبت امام مهدي(عج)، ظهور حضرت قائم(عج) و رفتار و اخلاق ايشان و ويژگي‌هاي زمان ظهور از فصلهاي اين كتاب است.
همچنین   14 اختر تابناك، غيبت والدوله و مقومات الغيبه و امام منتظر(عج) از ديگر عناوين كتاب‌هايي است كه با محوريت حضرت مهدي(عج) به زبان هاي فارسي و عربي منتشر شده اند.
این اثر نيز به بيان سيره و زندگاني‌ چهارده‌ معصوم‌(ع) پرداخته و مولف اين اثر احمد احمدي بيرجندي سعي كرده در اين مجموعه عاشقان فضيلت و همه نوجوانان و جوانان حقيقت طلب را با زندگينامه پيامبر مكرم(ص) و پيشوايان راستين حق آشنا كند.

«طبقات الراوت احاديث مهدويت از طريق اهل سنت» نيز عنوان اثري است كه به زبان‌هاي عربي و فارسي تاليف شده و عبدالكريم عبداللهي، دكتر امير سلمان نجفي و ناصر نجفي كار ترجمه آن را بر عهده داشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی