پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر مرکز خادمیاری و دبیرخانه‌های خدمت رضوی خبر داد:
۱۴۰۱-۱۲-۱۷

توزیع دو هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۵ میلیارد ريال میان زلزله‌زدگان خوی

خادمیاران رضوی به‌ موازات توزیع 70هزار پرس غذای گرم، 7 هزار قرص نان و 20 میلیارد ريال لوازم ضروری، در روزهای ابتدایی زلزله صورت گرفت و بیش از دو هزار بسته معیشتی به ارزش 25 میلیارد ريال با مشارکت بانک سپه تهیه و با اولویت خانواده‌هایی که خانه‌هایشان آسیب بیشتری دیده است، توزیع خواهد شد.

شامگاه هشتم بهمن بود که در جریان زلزله شهرستان خوی، بخش قابل‌توجهی از بافت مسکونی شهر به دلیل سبک معماری سنتی دچار خسارت شدند و بیش از همه، آسیب‌های شدیدی که به سقف منازل مردم وارد شده بود، زندگی را بر هم‌وطنان آذری‎زبان سخت کرد. خانواده‌های محرومی که در این شهرستان کم‌برخوردار زندگی می‌کردند، در جریان این زلزله ، آخرین سرپناه خود یعنی خانه‌هایشان را هم از دست داده بودند و زندگی در شرایط مصیبت‌بار یک منطقه بحران‌زده به سبک زندگی شب و روزشان تبدیل شده بود. بااین‌حال، عنایت امام مهربانی‌ها از کیلومترها دورتر و از مشهدالرضا(ع)، لبخند پرمهر و دست یاری‎گر خادمیاران رضوی را برایشان به ارمغان آورد، دوباره خادمیاران رضوی به صف شده، فرستادگان رضا(ع) به غرب آمده و کرامت رضوی را به میان زلزله‌زدگان این شهرستان آورده‌اند.

2.5 میلیارد تومان بسته معیشتی برای زلزله‎زدگان
امداد برای خانواده‌های آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، صورت و جزئیات متفاوتی با سایر موقعیت‌های امدادی دارد. آن‌هایی که سرمایه تمام زندگی‎شان در چند لحظه نابود شده و از آن سخت‌تر، پیکر عزیزانشان را از زیر آوار مصیبت بیرون کشیده‌اند، نیازهای مادی و معنوی فراوانی دارند که برنامه‌ریزی برای جبران این خسارت‌ها در قد و قواره دولت و نهادهای حاکمیتی است. بااین‌حال، همچون رودان هرمزگان و بحران‌های پیش و پس از آن، این بار هم خادمیاران رضوی برای خدمت سر از پا نشناخته و به برکت هم‌افزایی استعدادهای بومی و غیربومی، «همه‌چیز» را پای‌کار نجات، امدادرسانی، بازیابی و جبران خسارت برادران و خواهران دینی‎شان آورده‌اند.
مهدی رضوی کیا، مدیر مرکز خادمیاری و دبیرخانه‌های خدمت رضوی در تشریح جزئیات این برنامه‌ها گفت: به مدد راه‌اندازی آشپزخانه و واحد نانوایی، تاکنون امکان توزیع هفتاد هزار پرس غذای گرم و 7 هزار قرص نان در بین زلزله‌زدگان فراهم شده و این روند به همراه توزیع وسایل گرمایشی و البسه گرم به‌صورت مستمر نیز ادامه دارد.
به گفته وی، خادمیاران رضوی تاکنون بخشی از لوازم ضروری مورد نیاز زلزله زدگان را به ارزش 20 میلیارد ريال ، از خیرین  جمع‌آوری و هزینه کرده‌اند و به‌موازات، کانون‌های سلامت متشکل از پزشکان و پرستاران و نیز کانون‌های خدمات مشاوره متشکل از روانشناسان و اساتید دانشگاه در روزهای ابتدایی در منطقه مستقر بودند . مدیر مرکز خادمیاری و دبیرخانه‌های خدمت رضوی تصریح کرد: در جدیدترین خدمتی که بنیاد کرامت رضوی  با مشارکت بانک سپه به هم‌وطنان زلزله‌زده ارائه کرده‌اند، بیش از دو هزار و دویست بسته معیشتی به ارزش 25 میلیارد ريال تهیه شده و با اولویت خانواده‌هایی که خانه‌هایشان آسیب بیشتری دیده است، توزیع خواهد شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی