پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۷

از نان گرم تا گوشت نذری، برکت در سفره حاشیه‌نشینان

به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، طرح پخت صلواتی 40 نانوایی به‌موازات توزیع گوشت نذری در محلات حاشیه شهر اجرا شد

به گزارش آستان‌‎نیوز، همه خانواده‌های بی‌بضاعت و کم برخورداری که در ماه‌های محرم و صفر، طعم نان صلواتی را به همت مدیریت امور مجاوران چشیده‌اند، در نیمه شعبان امسال هم به مناسبت فرارسیدن ولادت امام زمان(عج)، امتداد طرح‌های حمایتی بنیاد کرامت رضوی را در 40 نانوایی حاشیه شهر به چشم می‌بینند و در جشن این عید بزرگ، عطر نان گرم در خانه‌هایشان می‌پیچد. با این حال، حتی جزئیات طرح محدود به توزیع نان صلواتی هم نیست و جنبه‌های دیگری از این پروژه‌های محرومیت‌زدایی، برکت را به سفره نیازمندان آورده است.
هادی غلامی مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اجرای طرح توزیع نان صلواتی در سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: به دستور تولیت معزز آستان قدس رضوی و به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، طرح یک‌روزه توزیع صلواتی بیش از 50 هزار قرص نان به مناسبت ولادت امام زمان(عج) و نیمه شعبان اجرا شد و بر این اساس، 40 نانوایی مناطق حاشیه شهر و روستاهای حومه به همراه در این طرح شرکت کردند.
به گفته وی، پس از خرید سهمیه روزانه آرد این نانوایی‌ها و با حضور خدام کشیک حرم مطهر رضوی، نان‌های پخت‎شده از نوبت پخت بعد از ظهر تا پایان شب که شلوغ‌ترین نوبت پخت روز هم محسوب می‌شوند، به‌طور رایگان میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود تا مجاوران امام رئوف در مناطق کم‌برخوردار مشهدالرضا(ع) در روز ولادت امام زمان(عج) از کرامت رضوی بهره‌مند شوند.
البته همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و به‌موازات توزیع نان صلواتی در محلات حاشیه شهر، غلامی از اجرای طرح توزیع گوشت نذری هم خبر می‌دهد و می‌گوید: به‌تناسب جمعیت مستقر در هر محله، طرح توزیع گوشت نذری با رعایت عدالت در توزیع میان محلات مختلف حاشیه شهر توزیع شد. ضمن اینکه اقلام موردنیاز برای بیش از 70 تشکل فرهنگی مردم‌نهاد هم تأمین شده تا چهره شهر امام رضا(ع) را به ایستگاه‌های صلواتی در همه مناطق مشهد زینت دهند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی