پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۷

حرم مطهر رضوی، میزبان جامع ترین برنامه‌های قرآنی بانوان

حرم مطهر رضوی با برگزاری ویژه برنامه‌های قرآنی متنوع و مختلف از بانوان زائر و مجاور میزبانی می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، بیشترین ویژه برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی از سوی دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برای بانوان در رواق‌های امام خمینی(ره)، حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و نجمه خاتون تدارک دیده شده است که در طول سال میزبان بیش از هزاران بانوی زائر و مجاور حرم مطهر رضوی است.

پایگاه‌های رزق قرآنی تفسیر و حدیث برای بانوان 
در قالب این پایگاه قرآنی کارگاه‌های تدبر و تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه به صورت چهره به چهره، روزهای زوج در رواق نجمه خاتون، روزهای فرد در رواق حضرت معصومه(س) در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و با حضور استادان قرآنی خواهر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. این کارگاه‌های قرآنی نیز همه روزه در رواق‌های امام خمینی(ره) و دارالحجه(عج) میزبان حضور بانوان زائر و مجاور است.

محافل هنری بانوان
واحد هنری اداره علوم قرآنی نیز با ارائه آثار هنری مناسبتی، برنامه قرآنی متفاوتی را برای بانوان اجرا می‌کند. در این کارگاه آموزشی بالغ بر 20 تن از استادان برجسته هنری از جمله خانم‌ها شریفی، جهانیان، شادکام و متولی و ... آیات قرآن را با خوشنویسی و نقاشی به تصویر می‌کشند و زائران را با آیات و مفاهیم قرآنی در قالب هنرهای خطاطی، نقاشی، تذهیب و معرق آشنا می‌کنند.  علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و نقاشی می‌توانند برای مشاهده آثار این هنرمندان، همه روزه از ساعت 16 الی 19 در صحن جمهوری اسلامی (اتاق۱۴) حضور یابند.

محفل قرآنی «ام‌ابیها»
بانوان زائر و مجاور نیز می‌توانند برای بهره‌مندی از محفل انس با قرآن ویژه خواهران روزهای جمعه ساعت10به دارالقرآن‌الکریم در صحن جمهوری اسلامی مراجعه کرده و از محفل قرآنی «ام‌ابیها» که با اجرای ترتیل نیم جزء قرآن، قرائت قرآن، حفظ، گروه‌های تواشیح و بیان معارف قرآن توسط اساتید تفسیر و تدبر خانم‌ همراه است در رواق حضرت زهرا(س) بهره‌مند شوند.

کارگاه‌های مشاوره قرائت قرآن و تصحیح نماز 
کارگاه‌های مختلف تصحیح قرائت نماز و مشاوره قرائت قرآن نیز همه روزه در دو نوبت صبح و عصر در رواق دارالحجه(عج) اتاق شماره ۹ برگزار می‌شود، بانوان زائر و مجاور می‌توانند همه روزه با مراجعه به این کارگاه‌ها از حضور اساتید ممتاز کسب فیض کرده و قرائت نماز و قرآن خود را تصحیح کنند.
هم چنین کارگاه قرآنی نوجوانان ویژه دختران همراه با نشست‌های تدبر در قرآن، پخش کلیپ،  مسابقه و اهدای هدایای متبرک همه روزه به جز جمعه‌ها اتاق شماره 18 دارالقرآن برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنی
بانوان علاقه‌مندان به مفاهیم قرآنی نیز می‌توانند با مراجعه به دارالقرآن‌الکریم یا رواق حضرت زهرا(س) در مسابقات مفاهیم قرآنی شرکت کنند.
این مسابقات ویژه نوجوانان 12 تا 18 سال با عنوان «از قرآن بپرس» و ویژه بزرگسالان با اسم «در محضر قرآن» هستند.

طرح به سوی بهشت
طرح «بسوی بهشت» هم با تأسی به سیره قرآنی امام رضا(ع) در رواق حضرت زهرا(س) در حال اجراست و قرآن‌دوستان می‌توانند صبح‌ها ساعت 8 تا 12 هر روز در ختم ده ختم قرآن کریم و هر سه روز یک ختم قرآن کریم شراکت داشته باشند.
«آموزش روان خوانی قرآن کریم»، «حلقه‌های قرآنی آموزش قرائت»، «تدبر در قرآن»، «محفل ام ابیها»، با حضور زهره نجایان، مریم حسینی فخر، تکتم خیابانی، بتول رضائیان، زهرا داوری و اسماء فلکی از خادمیاران قرآنی دارالقرآن الکریم حرم مطهر ضوی در رواق حضرت زهرا(س) همه روزه به استثنای جمعه‌ها در نوبت صبح میزبان بانوان زائر و مجاور حرم مطهر رضوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی