پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۸

آغاز نهال‌کاری ۶۰ هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در سرخس توسط آستان قدس رضوی

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس از آغاز نهال‌کاری ۶۰ هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در این شهرستان به همت آستان قدس رضوی خبر داد.

سروش نیک‌فرجام در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: در سرخس سه کانون اصلی ریزگرد در مناطق چاله زرد، خانگیران و صمدآباد شناسایی شده است که پس از بررسی‌های تخصصی و کارشناسی، در جلسه‌ای منطقه صمدآباد برای نهال‌کاری توسط آستان قدس رضوی انتخاب شد.
او ادامه داد: در همین راستا با رویکرد خدمت‌رسانی و کمک به حل معضل ریزگردها در سرخس و با همراهی و مشاوره اداره منابع طبیعی، تعداد ۷۵۰۰ اصله نهال تاغ کاشته خواهد شد.
نیک‌فرجام افزود: پیش‌بینی می‌شود طرح نهال‌کاری تاغ در منطقه صمدآباد سرخس تا بیست و پنجم اسفند ماه جاری به طول بی‌انجامد.
او درباره مزیت‌های نهال تاغ تصریح کرد: این نهال باعث تثبیت شن‌های روان می‌شود و از بافت خاک نیز حفاظت می‌کند. ضمن این‌که درخت تاغ، شوری پسند و شن دوست است و در برابر شرایط خشکی، تحمل بالایی دارد.
نیک‌فرجام با تاکید بر این‌که ریزگردها به یکی از معضلات شهرستان سرخس تبدیل شده است، گفت: آستان قدس رضوی برای حل این مشکل پیشقدم شده است تا به سهم خود گامی برای جلوگیری از فرسایش خاک و پراکندگی ریزگردها بردارد. 
او ادامه داد: در همین راستا قراردادی با پیمانکار امضا شده است تا حفاظت و آبیاری از نهال‌های تاغ کاشته شده را طی ۸ ماه آینده انجام دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی