پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۸

برگزاری نخستین رویداد «دعوت» با همکاری شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی

با همکاری جمعی از شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، نخستین نشست از سلسله رویدادهای «دعوت» (درگاه عرضه و تقاضای محصولات و خدمات دانش بنیانی) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این رویداد با محوریت «عمران و مصالح نوین ساختمانی» و با همکاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی، گروه عمران و زیرساخت آستان قدس رضوی و پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.
دبیر سلسله رویدادهای دعوت و مدیر مرکز توسعه فناوری رضوی در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال 1401 به عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: در این راستا علاوه‌بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در حوزه فرهنگ‌سازی و اتصال شرکت‌ها به بازار و صنعت، اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.
دکتر دلیری ادامه داد: سیاست‌هایی از سوی آستان قدس رضوی ابلاغ شد تا در راستای اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار، رویدادهایی طراحی و اجرا شود، از همین رو مقرر شد با همکاری برخی از شرکت‌های عمرانی این نهاد، نخستین رویداد با محوریت عمران و مصالح نوین ساختمانی برگزار شود.
او با اشاره به انتشار فراخوان این رویداد و دریافت 37 طرح و ایده گفت: این طرح‌ها توسط کارشناسان شرکت صنایع پیشرفته رضوی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت 8 طرح به لحاظ بازده اقتصادی و رفع نیازهای صنعت عمران ارائه شد.
دلیری، احصاء نیاز، فناوری و منتورینگ(رابطه‌ای که در آن یک فرد باتجربه به یک فرد کم‌تجربه برای بهبود مهارت‌ها کمک می‌کند) در بدنه آستان قدس رضوی را از جمله ویژگی‌های رویدادهای عمرانی عنوان کرد.  
او ادامه داد: وجود توام مقوله سرمایه‌گذاری و بازار مصرف در این مجموعه مقدس، ویژگی دیگری است که امیدواریم الگویی برای سایر سازمان‌های سراسر کشور باشد، چراکه این فرایند علاوه‌بر سرعت بخشیدن به تکمیل زنجیره، بازار را نیز تضمین خواهد کرد.
مدیر مرکز توسعه فناوری رضوی خاطر نشان کرد: امید می‌رود نخستین رویداد، تجربه موفقیت‌آمیزی باشد و از شرکت‌های فناور حمایت‌های جدی صورت گیرد.
 

صنعتی کردن ساختمان؛ تنها راه ایجاد نهضت ملی ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به نگرش جدید شکل گرفته نسبت به صنعتی کردن ساختمان اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم، سرعت ساخت و سازها بیشتر خواهد شد.
مهندس بشیر گفت: البته مسئله نصب مصالح در صنعتی کردن ساختمان بسیار مهم است و برای تحقق این امر باید نیروی انسانی آموزش ببینند که در این راستا آستان قدس رضوی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.
او ادامه داد: سازمان نظام مهندسی این آمادگی را دارد که تمام فرآورده‌های آستان قدس رضوی و شرکت‌های دانش‌بنیان را در سایت خود تبلیغ و مطرح کند. 
بشیر افزود: در این خصوص جامعه مهندسی باید فرهنگ‌سازی کند و تنها راه ایجاد نهضت ملی ساختمان، صنعتی کردن آن است.
 

توسعه حوزه دانش بنیان؛ خلق فرصت‌های بیشتر
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز دانش را وجه تمایز انسان با سایر موجودات دانست و گفت: اگر بخواهیم سکان‌دار اداره امور کشور باشیم، باید ابزار دانش را در اختیار بگیریم.
مهندس عباس‌زاده تصریح کرد: سرمایه‌های کشور نکته بسیار مهمی در موفقیت است اما مشکل این است که مردم سرمایه را مساوی با پول می‌دانند، درحالی‌که سرمایه اصلی در ابتدا نیروی انسانی و پس از آن پول است.
او با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با این‌که افزایش دانش از میزان اشتغال کم می‌کند و موضوع دانش‌بنیانی و اشتغال‌آفرین گاهی در تضاد هم هستند اما این نکته را باید توجه کرد که فضای اقتصادی و کسب و کار کشور به قدری خلا دارد که هر چه حوزه دانش‌بنیان توسعه یابد، فرصت‌های بیشتری خلق می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی