پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سالگرد رحلت آیت الله محمدی ری شهری:
۱۴۰۱-۱۲-۲۰

مرحوم ری شهری به علم حدیث و احادیث امتداد اجتماعی بخشید

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت الله ری شهری با رصد نیازهای روز جامعه و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از طریق منابع حدیثی، به علم حدیث و احادیث امتداد اجتماعی بخشید.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در مراسم نخستین سالگرد رحلت آیت الله محمدی ری شهری که در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، به جایگاه والای انسان در عالم خلقت اشاره و اظهار کرد: انسان با بهره مناسب از نعمت های الهی و پیمودن راه کمال، می‌تواند به مقام خلیفه اللهی و جانشین خداوند بر روی زمین برسد.
وی با بیان اینکه اسلام برای تعالی انسان دو بال علم و عمل را توصیه کرده است؛ اظهار کرد: علم و عمل صالح دو بالی هستند که خداوند در وجود هر انسانی به صورت بالقوه قرار داده است و هر که آن را بالفعل کند به جایی می‌رسد که مسجود ملائکه الله می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به بیان برخی خصوصیات ممتاز مرحوم آیت‌الله ری شهری پرداخت و با اشاره به تنوع عرصه‌های مجاهدت این عالم ربانی، عنوان کرد: مرحوم آیت الله ری شهری عالمی متقی و خدمتگزاری مؤثر بود؛ تأسیس حوزه علمیه و مؤسسه «دارالحدیث» و تالیف آثار متعدد و ارزشمند اسلامی ازجمله اقدامات این روحانی خدوم است.
وی افزود: آن مرحوم لحظه‌ای از مجاهدت در عرصه علمی و تلاش برای ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی دست نکشید و حقیقتا گام‌های بلندی در احیای علم حدیث برداشت؛ بدون مبالغه وی ادامه دهنده راه علمایی چون شیخ صدوق و شیخ کلینی در علم حدیث است.
حجت الاسلام و المسلمین مروی با تأکید بر اهمیت پاسخگویی علمای دین به مسائل روز، تصریح کرد: امروز نیازها عوض شده و باید به سؤالات و شبهات روز پاسخ داده شود؛ آیت الله ری شهری احادیث را امتداد اجتماعی داد و پاسخ سؤالات نسل امروز را از میان احادیث استخراج و به جامعه منتقل کرد.
وی با بیان اینکه آیت الله ری شهری راه رشد و تعالی را با استفاده شایسته و توامان از علم و عمل پیمود، تصریح کرد: مرحوم آیت الله ری شهری مدیری ممتاز بود و در دستگاه قضایی و اطلاعاتی و دیگر مسئولیت های خود، اخلاق مداری و تقوای الهی را پیش می گرفت.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دوران مسئولیت مرحوم آیت الله ری شهری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: باید مدیریت آن عالم عامل را تحسین کرد و تحولات عظیمی که در دوران مسئولیت ایشان در بارگاه قدسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رقم خورده، ستودنی است.
حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه این عالم مجاهد و مهذب در عرصه‌های گوناگون انقلابی، علمی و مدیریتی، منشأ خدماتی شایسته و تحسین برانگیز بود، گفت: این عالم ربانی و شخصیت کم نظیر در عرصه‌های مختلف که مورد نیاز نظام اسلامی بود، حضور می‎یافت و مورد اعتماد و احترام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی