پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) خبر داد:
۱۴۰۱-۱۲-۲۱

اشتغال به تحصیل هزار دانشجو از 6 کشور در دانشگاه امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) از توسعه حوزه بین‌الملل این دانشگاه طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: هزار دانشجو از 6 کشور عراق، افغانستان، پاکستان، نیجریه، سوریه و ترکمنستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مرتضی رجوعی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز، به فعالیت های حوزه بین الملل دانشگاه و توسعه آن اشاره و عنوان کرد:
  در برنامه تحولی سه ساله در نظر داریم پذیرش دانشجوی بیشتری در حوزه بین الملل داشته باشیم و 6 کشور را به 10  کشور برسانیم،  به همین منظور در حال رایزنی برای افزایش دانشجویان خارجی هستیم که در همین راستا مذاکراتی با کشور ماداگاسکار انجام شده و قرار است از کشورهای آذربایجان و  لبنان نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم.
رجوعی توجه به بحث کیفی‌سازی دانشجویان بین‌الملل را یکی از برنامه‌های تحولی این دانشگاه دانست و افزود: در این راستا علاوه بر شرط معدل برای رشته‌های گوناگون، به موضوعات فرهنگی و اجتماعی دانشجو هم توجه می شود و در واقع پس از تایید نهایی معاونت فرهنگی دانشگاه، پذیرش دانشجو انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، خاطر نشان کرد: در سال جاری، 24 بورسیه به معاونت وزیر علوم عراق اعطا شد تا پس از تایید و انتخاب دانشجویان از سوی این وزرات خانه توسط دانشگاه بورسیه شوند.
 

تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی برای جذب دانشجویان خارجی
وی از دیگر اقدامات این دانشگاه در حوزه بین الملل را عقد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی برای جذب دانشجویان خارجی ذکر کرد و ادامه داد: امسال در راستای جذب دانشجویان خارجی با یکی از موسسات فعال فرهنگی کشور افغانستان تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.
رجوعی خاطر نشان کرد: دو ویژگی در این تفاهم‌نامه برای دانشجویان معرفی شده از سوی این موسسه از افغانستان مد نظر قرار گرفته شده است، نخست اینکه معادل شهریه دانشجویان ایرانی از آنان شهریه گرفته شود و دیگر آنکه به ازای هر 10 دانشجو یک دانشجو رایگان به ما معرفی کنند تا بورسیه شود.
وی افزود: ما مدل هر 10 نفر یک نفر رایگان را با کشورهای همسوی همسایه با هدف تقویت زوابط فرهنگی و علمی اجرا می‌کنیم. همچنین با موسسه ویپاس کشور تانزانیا نیز تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص به امضا رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی