پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع):
۱۴۰۱-۱۲-۲۲

جذب طلاب مستعد و با کیفیت، از شاخصه‌های مهم مدرسه فقاهت است

مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) وابسته به آستان قدس رضوی، با اشاره به سیاست ها و رویکردهای این مدرسه در جذب طلاب توانمند، با استعداد و علاقمند، گفت: موضوع جذب طلبه برای مدرسه عالی فقاهت، از نکات حساس و راهبردی برای آینده و اثربخشی، بازدهی و کارآمدی این مدرسه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر وحدتی شبیری در گفت وگو با خبرنگار آستان نیوز ، به فرآیند جذب و پذیرش در مدرسه عالی فقاهت اشاره کرد و گفت: جذب و پذيرش در این مدرسه به عنوان امری راهبردی به شمار می آید زیرا معتقدیم اگر با دقت عمل و افراد مستعد و علاقمند به رشد را جذب کنیم، این مدرسه، در آینده درخشش و پویایی لازم را پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری تصریح کرد: از همین رو کمیته جذب و پذیرش به صورت منظم تشکیل جلسه می دهد و ابعاد پذیرش را بررسی می کند. ما برای جذب طلاب فرایند رصد را تعریف کرده ایم؛ بخشی از آن، ارتباط و تعامل با استادان محترم درس خارج است که در این تعامل تلاش می کنیم بتوانیم بهترین و مستعدترین طلاب را شناسایی نماییم. این فرایند تاکنون فقط در مشهد انجام شده امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده بتوانیم برای سال سوم از سایر شهرها و همچنین از حوزه‌های علمیه خارج کشور نخبگانی را پذیرش کنیم.

رئیس مدرسه عالی فقاهت ادامه داد: اگر بتوانیم کسانی را که معیارهای مورد نظر را دارا هستند پذیرش کنیم برند سازی کرده ایم، از همین رو اهمیت جذب بسیار بالاست و نباید در این امر سهل انگاری کنیم‌ ما باید کسانی را که به این کار عشق دارند انتخاب کنیم. دراین زمینه از ظرفیت طلاب مدرسه نیز استفاده کردیم و از آنان خواستیم در معرفی افراد نمونه و مستعد، با ما همکاری کنند. 

 حجت الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری با اشاره به تاکیدات تولیت مبنی بر ضرورت کیفیت آموزش، یادآور شد: ما به منظور تحقق این امر، به کمیت بالا در جذب افراد توجه نمی کنیم بلکه توجه ما به کیفیت و سطح علمی افراد است تا بتوانیم در امر آموزشی گام های موثری برداریم. میانگین سالانه ۱۵ نفر پذیرش داریم، یعنی طی دو سال گذشته ۳۰ نفر پذیرش شده اند، تا زمانی که زیرساخت‌ها و فرآیندها به طور کامل فراهم شود و بتوانیم این امر را گسترش دهیم.

رئیس مدرسه عالی فقاهت با اشاره به آماری از روند ارزیابی و پذيرش، ابراز کرد: امسال طی فرآیند پذیرش از بین ۷۰۰ نفر با بررسی رزومه‌ علمی آن ها، ۱۰۰ نفر انتخاب و بعد از برگزاری جلسات متعدد از این تعداد به 30 نفر رسیدیم. سپس بعد از انجام مصاحبه توسط علما و اساتید درس خارج مشهد و قم نهایتا ۱۶نفر پذیرش شدند.

مدیر مدرسه عالی فقاهت، همچنین به برنامه های آموزشی و مطالعاتی در این مجموعه هم اشاره و اضافه کرد: اسم این مدرسه، مدرسه عالی فقاهت است و ما این حوزه را صرفا در فقه محدود نکرده ایم، بلکه فقاهت در این جا به معنای مطالعات عمیق اجتهادی است و در ابعاد گوناگون آن همچون تفسیر، تبلیغ و... مطالعات عمیق انجام می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی