پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

طرح «تحفیظ رضوی» به انتها رسید
۱۴۰۱-۱۲-۲۲

پایان رقابت 800 حافظ مشهدی در بارگاه رضوی

طرح «تحفیظ رضوی» در سال ۱۴۰۱ با برگزاری دوازدهمین دوره آزمون کتبی ویژه حافظان مشهدی در حرم مطهر رضوی به کار خود پایان داد.

به گزارش آستان‌نیوز، دوازدهمین دوره آزمون کتبی ویژه حافظان مشهدی در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد که در این دوره از مسابقات ۸۰۰ حافظ قرآن کریم در رده سنی هشت تا ۶۰ سال در حفظ یک تا سی جزء قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.
نمرات نهایی این دوره از مسابقات هفته آینده در سایت موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اعلام خواهد شد و کسانی که نمره بالای ۸۰ را کسب کنند به مرحله بعدی حفظ قرآن کریم راه خواهند یافت.
طرح «تحفیظ رضوی» با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در روایات و سنت پیامبر و همچنین فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) از سال ۱۳۹۹ در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌صورت حضوری و مجازی آغاز به کار کرده که تا به امروز هزار و ۲۰۰ حافظ موفق به حفظ اجزائی از قرآن از یک جزء تا ۲۵ جزء شده‌اند.
سالانه در پایان هر فصل، آزمون تعیین سطح برای حافظان طرح ملی «تحفیظ رضوی» با هدف ایجاد انگیزه در حافظان، آشنایی با سطح کیفی حفظ و مفاهیم فراگیران برگزار می‌شود که آزمون کتبی آن به‌صورت جمعی در حرم مطهر رضوی و آزمون‌های شفاهی در مناطق منتخب ۱۳ گانه شهر مشهد و در مساجد منتخب برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی