پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۲

هشتمین نشست هم‌اندیشی مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد

هشتمین نشست هم‌اندیشی مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با رویکرد بررسی چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این نشست که با محوریت «روندهای کلان، اقتصاد زمین، مسکن و بنگاه‌های تولیدی» در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، حدود ۱۰۰ نفر از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره موسسات و شرکت‌های تابعه و همچنین معاونان بنیاد بهره‌وری موقوفات حضور داشتند.
 

تولید انبوه فناورانه، نسخه‌ای نجات‌بخش برای اقتصاد کشور
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این نشست با بیان این‌که هیچ موضوعی به اندازه تولید انبوه فناورانه برای اقتصاد کشور نجات‌بخش نیست، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، بنگاه‌ها باید راهبرد صحیح اقتصادی مبتنی بر محاسبات سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر سید مهدی سدیدی، سازمان عالی حرم مطهر رضوی، بنیاد کرامت رضوی و سازمان علمی و فرهنگی را سه رکن آستان قدس رضوی در ساختار جدید عنوان کرد و افزود: بنیاد بهره‌وری موقوفات به عنوان تشکیلات اقتصادی آستان قدس رضوی، رکن چهارم است که اداره تمام دارایی‌ها و انجام فعالیت‌های اقتصادی این نهاد را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تامین حدود ۸۰ درصد بودجه آستان قدس رضوی بر عهده بنیاد بهره‌وری موقوفات است که این بودجه نسبت به سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد گفت: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها همواره بر آینده روشن، افق صحیح و تلاش جدی و شبانه‌روزی برای بهبود شرایط اقتصادی تاکید کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این نهاد در همین راستا با اولویت قرار دادن سیاست‌های اقتصادی تلاش کرده است تا بهره‌وری تولید را در صنایع زیرمجموعه خود افزایش دهد.
دکتر سدیدی با بیان این‌که وضعیت صنایع آستان قدس رضوی با اقتصاد کشور گره خورده است، تصریح کرد: بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات در حوزه املاک و مستغلات، دارویی و صنایع زنده نظیر دامپروری و کشاورزی صورت گرفته است.
وی افزود: اگرچه علاوه‌بر شرایط اقتصادی داخلی، تحریم‌های ظالمانه و فشارهای بین‌المللی نیز بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی موثر است، اما ما با تمام توان برای افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از دارایی‌ها به تولید ادامه می‌دهیم.
دکتر سدیدی تاکید کرد: اگر آستان قدس رضوی را بخش اصلی حلقه حرکت اقتصادی مبتنی بر مکتب بدانیم، باید در حوزه سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی موثرتر و جدی‌تری داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت بازدهی فروش در شرکت‌ها و موسسات اقتصادی تصریح کرد: باتوجه به این‌که تامین بودجه آستان قدس رضوی برعهده بنیاد بهره‌وری موقوفات است، باید گسترش بهره‌وری و سودآوری را در کنار تلاش برای رفع نیاز مردم، وظیفه اصلی خود بدانیم.
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات ادامه داد: شرکت‌ها و موسسات تابعه علاوه‌بر برگزاری به موقع مجامع، پایش‌های دوره‌ای را جدی بگیرند و از موضوع تعالی غافل نشوند.
وی با اشاره به لزوم کاهش بروکراسی‌های اداری در بنیاد بهره‌وری موقوفات اظهار کرد: این بنیاد در کنار شرکت‌ها و موسسات تابعه و در تلاش برای تسهیل امورات آن‌ها است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی