پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از طرح حمایتی مدرسه امام رضا(ع) در مدرسه حاشیه شهر 
۱۴۰۱-۱۲-۲۳

هدیه لبخند به نام مدرسه امام رضا(ع)

چند ماهی است، درختچه‌ای متفاوت وسط سالن مدرسه در معرض دید دانش آموزان قرار گرفته که شکوفه‌های رنگارنگی دارد و برخلاف دیگر درختان، برای به بار نشستن چشم انتظار گرمای تابستان نیست و چشم به دست گرم و پر مهر بچه‌های مدرسه دوخته.    

به گزارش آستان نیوز، درختی به نام «درخت مهربانی» که ریشه در طرح‌های تربیتی ابتدایی پسرانه امام رضا(ع) واحد 8 دارد و این روزهای نزدیک عید نوروز، فصل میوه‌چینی از آن رسیده است.
  

از طرف یک هم‌کلاسی  
چند سالی است که دبستان واحد 8 امام رضا(ع) در مناسبت‌هایی مثل یلدا، شروع سال تحصیلی و  نوروز، با هدایای دانش آموزان، یکی از مدارس کم بضاعت روستای زیرکن در حاشیه منطقه تبادکان را مورد مهر و حمایت خود قرار داده‌اند.  
 

هدیه لبخند به نام مدرسه امام رضا(ع)


این بار با درخت مهربانی به سراغ آرزوهای کوچک و بزرگ بچه‌ها رفتند تا به بهانه یک کادو عیدانه، لبخند روی لب‌شان بنشیند. از چند ماه پیش، آرزوها روی تکه کاغذی بر شاخه‎ای از درخت، چشم انتظار مهربانی دانش آموزان و خانواده‌هایشان ماندند. تا اینکه بالاخره امروز، شکوفه‌های آرزو به میوه نشست. آن‌قدر بار داده بود که دورتادورش مملو از بسته‌های هدیه بود.
حالا وقتش رسیده که مدیر، چند مربی و هشت نفر از پسرهای مدرسه همراه مادر‌شان به سمت روستای زیرکن و مدرسه‌اش راه بیفتند. با کوله‌باری از هدایای رنگارنگ؛ از کت و شلوار گرفته تا کیف و کفش و لوازم التحریر و... هر آنچه بچه‌ها از ته دل برای ایام عیدشان می‌خواستند. روی بسته هدایا عبارت کوتاهی چشم نوازی می‌کند: «از طرف هم‌کلاسیت در دبستان امام رضا(ع)».  
 

پرتویی از صاحب کرم
فقط حدود 10 دقیقه طی مسیر از مدرسه به سمت حاشیه خواجه ربیع کافی است که به منطقه مسکونی برسیم که گویی روستایی دور افتاده است. خالی از همه نشانه‌های شهرنشینی. با کوچه‌های خاکی و منازلی که معماری ناهمگون و سلیقه‌ای دارند. 
بالاخره مدرسه را از لابه‌لای کوچه‌های بی‌نام و نشان سر بیرون می‌آورد. سر در شکسته و نامعلوم مدرسه، از حال و احوال درونش خبر می‌دهد. مثل همه حاشیه‌ها، اینجا هم تعداد دانش آموزان بیشتر از فضای مدرسه است، برای همین شیفتی اداره می‌شود و یکی از کلاس‎ها هم درون کانکسی گوشه حیاط دایر می‌شود. مدرسه، صبح‌ها در اختیار دخترهاست و بعد از ظهرها دبستانِ پسرانه می‌شود. 
به محض رسیدن، دانش آموزان به خط شدند و 180 بسته هدیه در کنار بسته‌های شکلات را تا داخل دفتر مدیر دست به دست کردند. مجید ناجی، مدیر واحد 8 گفت، برای حفظ عزت و کرامت دانش آموزان، خودمان هدایا را به آنها نمی‌دهیم، تحویل کادر مدرسه می‌دهیم تا خودشان هر طور صلاح بدانند، تقسیم کنند. 
مدیر مدرسه که خوشحالی از چهره گشاده و مبتسمش پیدا است، به پیشوازمان آمد و خوشامد گفت.  
 

فشردن دست‌های خالی
ناجی در جواب مدیر مدرسه گفت: این 8 دانش آموز به نمایندگی از دانش آموزان واحد 8 اینجا آمدند تا هدایا را تقدیم کنند. از اینکه آنها را پذیرفتید، خوشحالیم. 
سپس مدیر دغدغه‌مند مدرسه روستا، خطاب به مهمانان گفت: امسال دست‌مان بسیار خالی بود. نمی‌توانستم کاری برای دانش آموزانم بکنم، با آمدن‌تان بسیار خوشحال‌مان کردید. دانش آموزان با گرفتن کوچکترین هدیه خیلی خوشحال می‌شوند و برآورده شدن آرزوهایشان را از طرف امام رضا(ع) می‌دانند. 
بغض طنین صدای خانم مدیر را تغییر داد، وقتی گفت: ما که توان جبران نداریم، از امام رضا(ع) جواب بگیرید. در آستانه عید، دل بچه‌های ما را شاد کردید، دست‌ آقا پشت سر شما دانش آموزان و خانواده‌هایتان باشد.  
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی