پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

طی سال جاری محقق شد،
۱۴۰۱-۱۲-۲۳

برگزاری 7 همایش و وبینار داخلی و بین‌المللی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

طی سال جاری به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، 7 همایش و وبینار داخلی و بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، یکی از ماموریت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی علاوه چاپ و انتشار آثار و پژوهش‌ها در موضوعات مختلف، طراحی و برگزاری همایش و وبینار است که در همین راستا از ابتدای سال تا کنون 7 همایش و وبینار داخلی و بین‌المللی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در این مرکز  برگزار شده است.
«عقلانیت و ادیان با تأکید بر سیره رضوی» عنوان یکی از  وبینارهایی بین‌المللی است که در سه محور، جایگاه عقل در دین، نقش عقل در حذف افراطی‌گری در ادیان و عقلانیت و اعتدال دینی با سخنرانی ده دانشمند از کشورهای مختلف همچون مصر، فرانسه، اندونزی، ایران و.. برگزار شد.
دهمین پیش نشست همایش بین‌المللی «الهیات عملی» نیز  با همکاری انجمن فلسفه دین ایران و با حضور اساتید و اعضا هیئت علمی از استان‌های قم، مشهد، تهران با موضوعات «هم سرنوشتی و الهیات کاربردی»،«الهیات عملی و شاکله»،«بازتعریف آموزش های الهیاتی در دروس دانشگاهی»، «الهیات عملی بر بنیاد نظریه اعتباریات»، «الهیات عملی و دین شهری» و...  برگزار شد.
همایش بزرگداشت مقام علمی حاج شیخ غلامحسین تبریزی عبدخدایی در تبریز، نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود که با مشارکت امام جمعه تبریز و حوزه علمیه تبریز برگزار شد و رهاورد آن با تکمیل و ویرایش متن در قالب کتابی با عنوان «مرزبان عقیده و ایمان» توسط  بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر وروانه بازار نشر شد.
همایش های علمی با عناوین «سیره امام رضا(ع)» در  12نشست، «ترجمان غدیر» در 5 نشست، مطالعات «اربعین اربعین؛ گذشته، حال، آینده» در قم، نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این مرکز طی سال جاری بود.
همچنین نخستين پيش نشست پنجمين کنگره جهاني امام رضا(ع) با هدف ضرورت توجه کانونی به اندیشه تمدنی امام رضا(ع) و احیای میراث گرانقدر رضوی در فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم در شهریورماه سال جاری برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی