پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۴

جشن باشکوه «طلیعه بندگی» پسران مدرسه امام رضا(ع) 

پسرها با لباس رسمی وارد مراسم شدند و پدر و مادرها با ذوق و شوق زاید الوصفی، ایستاده دست می‌زدند، انگار به یک افتخار دست پیدا کردند. نه از جنس موفقیت‌های المپیادی و ورزشی؛ به افتخار بندگی نائل آمدند.  

به گزارش آستان نیوز، روزهای ماه شعبان المعظم، بهترین ایام الله برای برپایی جشن «طلیعه بندگی» ویژه پسران متوسطه دوره اول امام رضا(ع) واحد 9 بود. پدر و مادرها همراه فرزندان‌شان حضور داشتند و با افتخار، ورود به فصل تازه زندگی میوه عمرشان را جشن گرفتند.  
 

آداب آغاز زندگی عبادی 
همه مقدمات جشن مهیا بود و با حضور مهمانان جشن هم سر ساعت مقرر آغاز شد. مهمان ها پدر و مادرهایی هستند که به بهای سفید شدن موها و افتادن چین و چروک بر صورت‌شان، امروز مرد شدن پسرشان را شاهدند. 
بالاخره وقتش رسید که پسرها با سلام و صلوات، از زیر قرآن رد شوند و پا به سالن مراسم بگذارند. در همهمه شور و شعف والدین و فیلم و عکس گرفتن‌ها وارد شدند و در جایگاه ویژه خود قرار گرفتند.   
پس از خوشامدگویی گرم حجت الاسلام ذاکری معاون پرورشی واحد 9 امام رضا(ع) و اجرای یک سرود، حجت الاسلام علی اکبر اسکندری کارشناس امور خانواده و مدیر مدرسه علمیه سیادت مشهد در عرض چند دقیقه شبیه کارگاه، نکات طلایی فرزندپروری در سنین نوجوانی را به والدین یادآور شد و یکسری توصیه‌های مصداقی برای حسن ارتباط‌گیری با نوجوانان در دوران حساس بلوغ و ورود به زندگی عبادی را با اولیاء در میان گذاشت.   
«در عصر دوری بشر از معنویت، بیشتر مراقب بحران هویت و حس خداجویی بچه‌ها باشید؛ فواید نماز و عبادت را گهگاه با زبان مهربان به فرزندتان یادآوری کنید؛ یک اتاق را به جلسات خانوادگی اختصاص بدهید؛ در قبال انجام اعمال مستحبی مثل نماز اول وقت خواندن هدیه نقدی در نظر بگیرید؛ روزی حلال راز موفقیت والدین قدیمی بود، به آن توجه داشته باشید؛ نماز جماعت خانوادگی را به امامت پسرتان اقامه کنید؛ مسئولیت‌های تازه‌ای متناسب با پسر به بلوغ رسیده‌تان تعریف کنید؛ در تذکر دادن اعمال دینی افراط نکنید و....»
 

اثبات ارادت به قرآن کریم 
حالا ساعتی از جشن گذشته و مادرها سر ذوق آمدند، گاهی عکس و فیلم می‌گیرند و هر وقت لازم باشد، با شور و حرارت فرزندشان را تشویق می‌کنند. ولی در میان جمعیت هستند پدرهایی که از خستگی کار روزانه، سر روی صندلی گذاشتند تا کمی خستگی از تن بیرون کنند. 
اما با روی سن آمدن حجت الاسلام نواب، معروف به عمو نواب با اجرایی سراسر خنده و شوخی، دیگر کمتر کسی فرصتی برای چرت زدن پیدا می‎کرد. او همان اول کار، به سراغ چند توصیه الهی رفت که چند نوع مؤانست را به نوجوانان توصیه می‌کرد: انس با خدا را با نماز اول وقت و با اخلاص بیشتر کنید. با پدر و مادرتان بیشتر مأنوس شوید. با یکی از شهدا دوست شوید. انس‌تان را با قرآن بیشتر کنید و...
او در طول اجرای شیرینش همراه «ماشاالله» همکار هنرمندش، انس و ارادتش به قرآن کریم را با تقدیم همه دارایی‌اش نشان داد. وقتی آقا ماشاالله فقط با سه ادعای قرآنی که «قاریان مطرح مصری را می شناسم، می‌توانم به سبک تقلیدی استاد عبدالباسط سوره ضحی را قرائت کنم؛ و سوره‌ای را هم به سبک استاد منشاوی» در بهت و حیرت استاد نواب و همه مهمانان، خیلی خوب از پس ادعاهایش برآمد و دارایی‌هایی عمو نواب را یکی‌یکی هدیه گرفت!  
اما بالاخره مراسم با آیین سپاس‎گزاری و میثاق شفاهی همه دانش آموزان با پروردگار رو به پایان رفت: برای توفیق بندگی؛ برای سلامتی، قلب مهربانم؛ شادی درونم، برای نعمت خانواده خوبم؛ «تو را سپاس».
از امروز «عهد می‌بندم» بندگی کنم... 
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی