پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۳

شهید سنایی میزبان خادمیاران رضوی در نوش آباد شد

خادمیاران کانون خدمت رضوی عالمِ آل‌محمد(ص) در شهرستان آران و بیدگل با برپایی روضه خانگی به میزبانی خانواده معظم جانباز شهید محمد سنایی در شهر نوش آباد از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کردند.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، امیر سنایی برادر جانباز شهید سنایی در این آیین  صفات و ویژگی های برادر شهیدش از جمله فعالیت های مبارزاتی وی در دوران انقلاب اسلامی حتی سفر به تهران را تبیین کرد و گفت: پس از شهادت برادرم متوجه شدیم که وی در زمان حیاتش سرپرستی ۶ یتیم را به عهده داشته است.

همسر شهید سنایی و خواهر شهید پینه‌دوزی نیز با تاکید بر صفت مهربانی فراوان شهید گفت: وی دیشب در رویای صادقه همسرش را دیده که به میزبانی خادمیاران به منزل آمده است.

منیره پینه‌دوزی تصریح کرد: دخترش نیز پدر شهیدش را در خواب دیده که در خانه را آب و جارو می‌زند.

خادمیاران کانون خدمت رضوی عالم آل محمد با حضور در منزل جانباز شهید حاج محمد سنایی ضمن بزرگداشت ۲۲ اسفند روز شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، بیت شهید را به مجلس روضه خانگی و ذکر توسل به اهل‌ بیت(ع) توسط ناصر مداحی خادمیار مداح، متبرک و منور کردند.

خادمیاران آران و بیدگلی با قرائت صلوات خاصه، پرچم گردانی و اهدای هدایای متبرک آستان قدس رضوی به پاس سال‌ها خدمات و زحمات پرستاری همسر شهید علاوه بر ایجاد حال و هوای معنوی و تبیین حماسه ایثار و شهادت، شور و شعور رضوی را با شکوه علوی پیوند زدند.

جانباز ۷۰ درصد، شهید والامقام حاج محمد سنایی متولد یکم فروردین سال ۱۳۴۲ که اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به مقام جانبازی رسیده بود در روز ۲۲ شهریور سال ۱۴۰۰ به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

یک سال پس از انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی(ره) بنیاد شهید تأسیس و ۲۵ سال بعد در سال ۱۳۸۳ این روز با عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری و پس از تصویب شورای انقلاب فرهنگی، وارد تقویم رسمی کشورمان شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی