پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۵

اقبال کودکان و نوجوانان از برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی

دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی طرح‌های قرآنی متنوع و زیادی را در دست اجرا دارد، از جمله این طرح‌ها می توان به طرح آموزش قرائت صحیح نماز و قرائت قرآن با عنوان‌های «دوست من نماز» و «همراه با قرآن» با اجرای نوجوانان دختر برای زائران کودک 8 تا 14 سال حرم مطهر رضوی اشاره کرد که مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفته است. 

رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در گفت و گو با آستان‌نیوز با بیان اینکه این طرح‌ها در ایام تعطیلات تابستان در رواق‌های حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرده اند و در حال حاضر با استقبال خوب زائران کودک و نوجوان حرم مطهر رضوی ادامه دارند، گفت: نماز یکی از واجبات و ستون دین مبین اسلام است که در مکتب انسان ساز اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هیچ عملی از اعمال دینی قابل مقایسه با آن نیست.  لذا باید نسل جوان و نوجوان را به اهمیت این فریضه الهی آگاه سازیم تا ارادت و توجه بیشتری به نماز داشته باشند.
محمدرضا احمدی‌زاده ادامه داد: در راستای گسترش فرهنگ نماز و انجام صحیح این فریضه واجب بین نوجوانان و تشویق و ترغیب نوجوانان به فرهنگ نماز و تلاوت قرآن، طرح «تصحیح قرائت نماز ویژه نوجوانان» توسط قرآن آموزان نوجوان دارالقرآن الکریم که دوره‌های تکمیلی تجوید را گذرانده و مسلط بر مباحث هستند اجرا می‌شود.
 

فعالیت 26 خادمیار قرآنی نوجوان در حرم مطهر رضوی 
وی با اشاره به اینکه این طرح پیش از این نیز در قالب کارگاه تصحیح قرائت نماز و حلقه‌های قرآنی ویژه عموم توسط استادان دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شده است، اظهار کرد: در این طرح قاریان نوجوان به زائران کودک و نوجوان 8 تا 14 سال مراجعه کرده، خود را  معرفی می‌کنند و  مخاطب خود را با اشکالات نماز و نحوه صحیح ادای آن آشنا می‌کنند.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح در مرحله اول از تیرماه سال جاری 15 نفر از قرآن آموزانی که دوره ترتیل را گذرانده‌اند و مسلط به مباحث تجوید بوده و روابط عمومی خوبی نیز دارند انتخاب شدند و 6 جلسه توجیهی و آموزش کارگاهی با استادان مجرب برای آنان برگزار شد. از میان این افراد نیز 10 خادمیار قرآنی نوجوان برای این برنامه انتخاب شدند. در ادامه 4 جلسه کارورزی در رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد که خادمیار قرآنی نوجوان حرم مطهر رضوی با نظارت استاد، تصحیح قرائت نماز ویژه کودکان و نوجوانان زائر را انجام دادند و پس از آن به طور مستقل کار خود را آغاز کردند.
رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی ادامه داد:  از مرداد ماه هر روز هفته به جز روز جمعه، در نوبت صبح از ساعت 10 و در نوبت عصر ساعت 17 این نوجوانان در رواق های دارالحجه، نجمه خاتون و صحن آزادی مشغول به فعالیت هستند.
وی درباره آموزش‌های ارائه شده در این پایگاه‌ها گفت: آموزش روخوانی، روانخوانی، تصحیح قرائت نماز و قرآن، ارائه مشاوره قرائت قرآن، ارائه خدمات فرهنگی به کودکان زائر و مجاور از جمله خدماتی است که در این دو طرح ویژه به زائران و مجاوران کودک و نوجوان حرم مطهر رضوی ارائه می‌شود.
احمدی‌زاده تصریح کرد: در طرح «همراه با قرآن» نیز نوجوانان دختر که دوره ترتیل 4 را گذرانده اند انتخاب شدند. این طرح در مرحله اول در شهریورماه با حضور 21 قرآن آموزان دختر مسلط به مباحث ترتیل و تجوید آغاز به کار کرد. 6 جلسه توجیهی و آموزش کارگاهی با استادان مجرب برای آنان برگزار شده و در نهایت از میان آنان، 16 نفر برای ارائه آموزش قرآن به کودکان در حرم مطهر رضوی انتخاب شدند. این خادمیاران قرآنی نیز در رواق دارالحجه به زائران کودک امام رضا(ع) از ساعت 8 تا 12، آموزش‌های روخوانی و روانخوانی قرآن ارائه می‌دهند.
وی یادآور شد: هر دو این طرح‌ها با استقبال خوب کودکان و نوجوانان حرم مطهر رضوی مواجه شده به طوری که تاکنون هزاران نفر از زائران کودک حرم مطهر رضوی مخاطبان اجرای این طرح‌ها بوده اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی