پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۵

تولید 430 عنوان کتاب در به‌نشر طی 1401/ توجه به آثار جوان‌پسند در کنار آثار معرفتی

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از انتشار 430 عنوان کتاب در شمارگان یک میلیون نسخه کتاب در سال 1401 خبر داد.

به گزارش آستان‌نیوز، حسین سعیدی با بیان اینکه آثار  منتشر شده این انتشارات متمرکز بر موضوعاتی همچون معارف اسلامی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام ولایی و متون دینی (قرآن و ادعیه) اسلامی است، اظهار کرد: این آثار در قالب‌های ادبیات دینی و ادبیات پایداری برای مخاطبان کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال (خانواده رضوی) تولید شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد کتاب منتشر شده، 97 عنوان کتاب چاپ اول است که با تیراژ 250 هزار نسخه روانه بازار کتاب شده است. هم چنین در سال 1401، تعداد 333 اثر  در تیراژ 770 هزار نسخه تجدید چاپ شده است.
 سعیدی پرداختن به موضوع ادبیات دینی با دو هدف اصلی گسترش و تعمیق معارف دینی در بین نسل جوان و جریان‌سازی در سطح کشور را از رویکردهای این انتشارات دانست و گفت: یکی از محورهای فعالیت‌های به‌نشر روی آوردن به قالب‌های جوان پسند در حوزه داستان و رمان مذهبی است که در این حوزه تاکنون موضوعات معارفی، دینی و اخلاقی را در قالب داستان و رمان‌های طولانی به مخاطبان عرضه کرده است که با استقبال بالای مخاطبان مواجه شده است. 

کسب 12 جایزه و لوح برای آثار به‎نشر در سال 1401
سعیدی افزود: به‌نشر، در سال جاری به دلیل تنوع کتاب‌های کودک و بزرگسال، توجه به کیفیت چاپ آثار، توجه به سلیقه‌ها، نیازها و مشکلات روز مخاطب، ترویج ارزش‌های انسانی اخلاقی و کتاب سازی مناسب، موفق شده است عنوان ناشر برگزیده هجدهمین جایزه کتاب سال خراسان رضوی در بخش کودک و نوجوان کتاب‌های «پروانه» و ناشر شایسته تقدیر در بیستمین دوره جشنواره قلم زرین را به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: هم چنین انتشارات به‌نشر در بیستمین جشنواره کتاب و رسانه، یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور «ناشر فعال در استفاده از رسانه‌ها» معرفی شد و جایزه ویژه این بخش را دریافت کرد و رتبه اول بخش مولتی مدیا در جشنواره روابط عمومی‌های آستان قدس رضوی را نیز کسب کرده است.
سعیدی اظهار کرد:  چند اثر از جمله «عقیله»، «من و آقای همسایه»، مجموعه10 جلدی«فرهنگ وقف»، «موقف»، «اعترافات غلامان»، «راز آن بوي شگفت»، «صبح روز عيد» و «ماه غريب من» و «بازیگر پنجم» در جشنواره‌ها و محافل علمی و ادبی کشور همچون؛ جشنواره ادبی جلال آل احمد، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، قلم زرین، نشان شیرازه، جشنواره رشد و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی برگزیده شده‌اند.

حضور فعال در عرصه نشر الکترونیک و ارائه کتاب‌های صوتی
وی در ادامه به رویکردهای تحولی در سال‌ 1401  و حضور فعال در حوزه نشر الکترونیک اشاره کرد و تولید اپلیکیشن کتابخوان به‌نشر ، بارگذاری 500 عنوان کتاب در قالب الکترونیک در نرم‌افزار کتابخوان به‏نشر، اپلیکیشن‌های کتابخوان طاقچه، فیدیبو، فراکتاب، نور سافت، نور لایب و نوار، انتشار نسخه الکترونیک هر کتاب چاپ اول منتشر شده، یک هفته پس از انتشار و عرضه فیزیکی آن را از جمله این فعالیت‌های این بخش برشمرد .
مدیرعامل انتشارات به‌نشر تصریح کرد: در سال جاری نیز، کتاب‌های گویا با عنوان‌های مجموعه دو جلدی «قصه‌های قشنگ ایرانی» نوشته مجید ملامحمدی با گویندگی قاسم عکاف، «آخرین مهاجر» به نویسندگی محمود پوروهاب و گویندگی محمدرضا حسینیان، «مرا با خودت ببر» به قلم حجت‌الاسلام مظفر سالاری با گویندگی علی ضمیری، کتاب «مدایح رضوی» با  شعر و صدای زنده یاد استاد یوسف ازغدی تولید شده است.

برگزاری 6 پویش مطالعاتی در گستره ملی 
سعیدی به شرکت50 هزار نفر از سراسر کشور در مسابقات به‌نشر اشاره کرد و افزود: «آبی‌ها»، «سیره پیامبر به روایت امام رضا(ع)»، «از حسین(ع) بخوانیم»، «ریحانه 4»، «مرا با خودت ببر» و «ماجرای دشت مرموز» از جمله پویش‌های به‌نشر در سال1401 بود که تمامی این پویش‌های مطالعاتی موضوعی، مناسبتی و کتاب محور بوده است. تنوع و تعدد این پویش‌های به‌نشر بیانگر این است که استقبال مخاطبان عمومی را به همراه داشته به نحوی که بیش از 50 هزار نفر از سراسر کشور در این پویش‌ها شرکت کردند. 
وی ادامه داد:  به‌نشر افزون بر پویش‌های کتاب‌خوانی، با هدف معرفی و تمرکز بر کتابی خاص، سه طرح ترویجی با عنوان‌های صلای رئوف (با محوریت کتاب‌های صوتی رضوی)؛ پویش مرکز رسانه‌ای شیرازه (با محوریت کتاب‌های داعشی و عاشقی و پرواز اسب سفید) برگزار کرده است.
مدیرعامل انتشارات به‌نشر با اشاره به برگزاری 30 نشست تخصصی کتاب محور در سال 1401 در به‌نشر با محوریت نقد و بررسی آثار به‎نشر و آثار دیگر ناشران به صورت متناوب در فروشگاه‌های مشهد، تهران و قم تصریح کرد: برگزاری 20 نشست آموزشی «قصه‌نویسی رضوی» ویژه نوقلمان به صورت هفتگی به دبیری ناصر نادری در فروشگاه کتاب تهران، برپایی 45 نمایشگاه کتاب در مراکز وابسته به آستان قدس رضوی، مدارس کشور، مراکز عرضه و توزیع کتاب، معرفی آثار ویژه پویش‌ها و آثار در بسترهای فضای مجازی، تولید بیش از 200 خبر، گزارش، مصاحبه و گفت‌گو با محوریت آثار به‏نشر در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و بخش‌های مختلف خبری سیمای جمهوری اسلامی ایران از دیگرفعالیت‌های این انتشارات در سال 1401 در حوزه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی کتاب محور بود.

 فروش 3 میلیون نسخه کتاب و کالای فرهنگی در فروشگاه‌های به‌نشر 
سعیدی با اشاره به فروش بیش از 3 میلیون و 888 هزار جلد کتاب و کالا در مراکز پخش و عرضه و توزیع به صورت عمده و خرده فروشی و مجازی در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در سطح کشور ادامه داد: تولید محتوا و چاپ 9 اثر مکتوب و فراهم‌آوری 14 قلم محصول فرهنگی از اقلام مهد الرضا (ع) وابسته مرکز قرآن کریم و تهیه و توزیع آنها در قالب 14000 بسته در سراسر کشور، تولید 5 قلم سوغات فرهنگی زائر شامل عطر، تابلوهای نگارگری، سجاده، بیرق، کاشی و قاب فرش حرم مطهر، تأمین بیش از 150هزار عنوان کتاب و محصولات فرهنگی و تولید و توزیع بن‌های تخفیف خرید کتاب و محصولات سوغات فرهنگی زائر برای مراکز وابسته به آستان قدس رضوی و سازمان‌های مختلف، زمینه‌سازی لازم در خصوص عرضه بن کتاب و محصولات فرهنگی اهدایی تولیت آستان قدس رضوی در 25 فروشگاه به‌نشر، اجرای طرح خانه کتاب در همه فصول در 25 شعبه از فروشگاه‌های به‌نشر در سراسر کشور از جمله خدمات بخش فروشگاه‌های به‌نشر در سال 1401 بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی