پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۵

میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک از گردشگران نوروزی با 11 تالار موزه‌ای 

کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران با 11 تالار موزه‌ای و یک تالار کتابخانه‌ای در نوروز 1402 از گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی و همچنین پژوهشگران و دوستداران کتاب میزبانی می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان نخستین موزه وقفی- خصوصی و بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، با آثاری از سه هزار سال پیش تا روزگار معاصر و مجموعه‌ای از خدمات گسترده، از شنبه تا پنج‌شنبه، پنجم تا دهم فروردین 1402 از ساعت 9 تا 17 پذیرای اهل فرهنگ و تاریخ به ویژه تهران‌گردان است. تالار محققان این موقوفه نیز در این ایام و ساعت آماده خدمات‌رسانی به اهل علم و پژوهش خواهد بود.
گنجینه‌ای کم‌نظیر از سکه‌ها و تمبرهای تاریخی، اشیای تزیینی، تابلوهای نقاشی و نگارگری، قلمدان‌ها و آثار لاکی، خوشنویسی، اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی در این مجموعه فرهنگی در تالارهای گوناگون همچون «حاج حسین آقا ملک»، «آثار اهدایی بانو عزت‌ملک ملک»، «هزارداستان»، «هنر و زندگی» و «علوم در ایران اسلامی» در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار دارد.
این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 بر بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) وقف شده است و به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» در ایام نوروز 1402 آماده ارائه خدمات موزه‌ای و کتابخانه‌ای به گردشگران و پژوهشگران است. 
شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیش‌تر از خدمات مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک می‌توانند به نشانی اینترنتی www.malekmuseum.org مراجعه کنند یا با شماره تلفن 66751291 تماس بگیرند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی