پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت فرارسیدن نوروز 1402 صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۱-۱۲-۲۵

اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع «زیارت، خانواده و همدلی» در جوار حرم رضوی

به مناسبت فرارسیدن نوروز 1402، پنج نمایش خیابانی با موضوع «زیارت، خانواده و همدلی» و یک پرده‌خوانی ویژه در جوار حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود. 

به گزارش آستان نیوز، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی امسال نیز اجرای نمایش‌های خیابانی را در راستای اشاعه فرهنگ و هنر رضوی و استقبال شایسته از زائران نوروزی در آخرین روزهای ماه شعبان همچون سال گذشته در دستور کار قرار داد. 
در این راستا 5 نمایش با توجه به شعار محوری «زیارت، خانواده و همدلی» به عنوان شعار نوروز 1402 آستان قدس رضوی توسط هنرمندان حوزه تئاتر مشهد آماده اجرا شد.  
«یک خاطره»، «مسافران»، «یک چمدان عشق»، «پنجره فولاد» و «حیدر قلی»، عناوین این نمایش‌ها به شمار می‌آید که به ترتیب زیر نظر جواد رحیم‌زاده، عباس رثایی، حمید ابری، جلال کریم‌زاده و اصغر لشکری، کارگردانی و اجرا می‌شود. 
این پنج نمایش توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مورد بررسی و بازبینی محتوایی نیز قرار گرفته است. 
 

اجرای پرده‌خوانی «شیران پرده»
همچنین علاوه بر پنج نمایش مذکور، نمایش پرده‌خوانی «شیران پرده» توسط محمد جهانپا از هنرمندان برجسته تئاتر مشهد در این ایام در جوار بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) اجرا خواهد شد. 
شایان ذکر است، زائران و مجاوران از 25 اسفند 1401 تا سوم فروردین 1402، از ساعت 18:30 تا 22 می‌توانند در محل جانمایی شده در خارج از حرم مطهر رضوی بین باب الرضا(ع) و باب الجواد(ع) به تماشای این نمایش‌های خیابانی با اجرای جمعی از هنرمندان حرفه‌ای عرصه هنر نمایش خیابانی مشهد بنشینند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی