پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۶

بررسی سیاست‌های راهبردی کانون تخصصی سلامت اصفهان در سالی که گذشت

مسئول کانون تخصصی سلامت آستان قدس رضوی استان اصفهان گزارش سالیانه خود را اعلام کرد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان مسئول کانون تخصصی سلامت آستان قدس رضوی سیاست‌های راهبردی این شورا اعلام کرد و گفت: این شورا در خرداد ۱۴۰۱ فعالیت خود را با برگزاری جلسات مختلف در مورد نقاط ضعف و قوت فعالیت های گذشته برگزار کرد. 

وحید گوهریان بیان داشت: بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات و برسی اهداف به یک ساختار برای تشکیل کانون های تخصصی سلامت در محله ها رسیدیم. در این ساختار تمام کانون های محله ای با یک پزشک عمومی همکاری متقابل دارند که تمام فعالیت های سلامت کانون با تایید این پزشک عمومی انجام می شود و در صورتی که پزشک عمومی قادر به برطرف کردن تمام نیازهای مراجعین نباشد شخص خدمت گیرنده  به کانون تخصصی سلامت و یک مرکز تلفن که در شورای تخصصی هست ارجاع داده می شود و از طریق متخصصین خدمت دریافت می‌کند. 

وی ادامه داد: بعد از اینکه ساختار تشکیل و اعلام شد یک سری جلسات توجیهی برای مسئولان کانون های محله ای تشکیل دادیم و نیز برای شناسایی افراد نیازمند با مراکز بهداشت و بهزیستی هر محله وارد مذاکره شده ایم. 

وی در مورد تامین دارو اظهار داشت: یکی از بحث های مهم در حوزه سلامت بحث دارویی می باشد. در این حوزه ما ابتدا به تشکیل کانون تخصصی دارویی پرداختیم و توانسته ایم تا کنون با ۱۵ داروخانه برای تامین داروی افراد نیازمند قرارداد ببندیم. در زمینه دارو بحث داروهای خارج از داروخانه نیز مطرح شد و چون این مورد غیرقانونی بود ما با مجلس وارد تعامل شدیم و امیدواریم با قانونی که  تصویب خواهد شد بتوانیم تمامی داروهای منازل و همچنین داروهای اضافه بیمارستان ها را جمع آوری کرده و به دست نیازمندان برسانم. 

گوهریان افزود: شورای سیاستگذاری سلامت آستان قدس رضوی در استان اصفهان اقدام به تشکیل کانون تخصصی طب سنتی کرد و از طریق این کانون توانست ابتدا از فعالیت افرادی که به صورت غیر قانونی و تجربی به ارائه خدمات درمانی طب سنتی در کانون‌های محله‌ای  می پرداختند جلوگیری کند و سپس با عقد قرارداد با  مرکز طب سنتی دانشگاه اصفهان هم اکنون در کانون شمس الشموس کلاس های هفتگی طب سنتی برای پزشکان، ماماها، پرستاران و افراد علاقه مند به این عرصه برگزار می گردد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر دو گروه جهادی رضوی در استان اصفهان وجود دارد که به صورت رسمی به جذب  خادمیار  رضوی سلامت می پردازند و کارهای جهادی را انجام می‌دهند. در گذشته این گروه های جهادی داروهای خود را از طریق منازل تامین می کردند که بحث غیر قانونی داشت و همچنین امکان خطرات دارویی وجود داشت الان با توجه به وجود کانون تخصصی دارویی گروه های جهادی با کانون های تخصصی دارویی مرتبط هستند و داروهای خود را از آن ها تامین می‌کنند.

مسئول کانون تخصصی سلامت آستان قدس رضوی در پایان به طرح همیار بیمار اشاره کرد و گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ طرح همیار بیمار مطرح شد تا بتوانیم از خادمیاران در بیمارستان هایی که بیماران آن ها به دلیلی آشنا یا همراه ندارند کمک برسانیم. با جلساتی که با دانشگاه و طرح نسیم مهر بیمارستان کاشانی داشتیم بنابراین شد که در بیمارستان کاشانی اولین گروه خادمیارانه رضوی وارد طرح شوند و به ارائه خدمت بپردازند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی