پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۷

شرکت 50 هزار نفر در 6 پویش مطالعاتی به‌نشر / توجه به ذائقه‌های مختلف در پویش‌های کتابخوانی

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با اشاره به برگزاری 6 دوره پویش ملی مطالعاتی در سال 1401، از حضور بیش از 50 هزار نفر از سراسر کشور در این مسابقات خبر داد.

به گزارش آستان‌نیوز، حسین سعیدی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز با تاکید بر اینکه برگزاری پویش‌های مطالعاتی به عنوان یک جریان فرهنگی به صورت مستمر در به‌نشر ادامه دارد، افزود: به‌نشر، در سال 1395 با برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «ریحانه» ذیل برنامه‌های کلان فرهنگی آستان قدس رضوی اولین فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و تا به امروز با برگزاری 15 پویش مطالعاتی سعی کرده در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی و با رفتن سرانه مطالعه در سطح کشور اقدام کند.
 وی ادامه داد: «آبی‌ها»، «سیره پیامبر به روایت امام رضا(ع)»، «از حسین(ع) بخوانیم»، «ریحانه دوره 4»، «مرا با خودت ببر» و «ماجرای دشت مرموز» از جمله پویش‌های به‌نشر در سال1401 بود که تمامی این پویش‌های مطالعاتی موضوعی، مناسبتی و کتاب محور بوده و این انتشارات در تمامی این پویش‌ها در راستای توسعه فرهنگی کشور تلاش کرده به نحوی که هدف انتشارات به‌نشر از برگزاری این پویش‌ها، درآمدزایی و کسب سود نبوده است.
سعیدی با تاکید بر اینکه انتشارات به‌نشر  با بهره گیری از نظرات مختلف کارشناسان فرهنگی سعی کرده‌ کتاب‌های مناسب را برای پویش‌های مطالعاتی انتخاب کند، افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی که در آن‌ها کتاب‌هایی برای مطالعه معرفی می‌شود محرک و مشوق برای سوق دادن مردم به سمت مطالعه هستند. همچنین افراد مختلف با شرکت در مسابقات، دوستان خود را نیز به مشارکت در مسابقه دعوت می‌کنند که این عامل باعث می‌شود کتاب‌ها به صورت رنجیره‌ای در بین مردم معرفی شود.
مدیرعامل انتشارات به‌نشر، تصریح کرد: در پویش‌های مختلف به‌نشر برای اولین بار نیز سعی کردیم که دوستداران کتاب با هر سلیقه و ذائقه کتابخوانی بتوانند در پویش‌های مطالعاتی شرکت کنند از این رو در دو پویش «مرا با خودت ببر» و «جشن خرگوش‌ها» که هم اکنون در گستره ملی برگزار می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر تهیه نسخه فیزیکی، با خریداری نسخه‌های الکترونیک و کتاب صوتی با قیمتی پایین تر از نسخه فیزیکی در مسابقات به‌نشر شرکت و از جوایز متنوع و ویژه این دوره از مسابقات بهره‌مند شوند.
 

دعوت به مراسم غبارروبی حرم مطهر رضوی جایزه ویژه «مرا با خودت ببر»

وی ادامه داد: پانزدهمین پویش مطالعاتی به‌نشر با عنوان «مرا با خودت ببر» از 14 دی ماه و همزمان با میلاد حضرت جواد الائمه(ع) با همکاری مسجد و موسسه فرهنگی جوادالائمه(ع) و فروشگاه اینترنتی کتاب فراکتاب شروع به کار کرد که برگزاری آن تا عید فطر در گستره ملی ادامه دارد. کتاب «مرا با خودت ببر» به نویسندگی مظفر سالاری با محوریت کرامات و عنایات امام جواد(ع) است که برای این پویش در نظر گرفته شده و از مسابقاتی است که شرکت کنندگان علاوه بر تهیه نسخه چاپی کتاب می‌توانند نسخه الکترونیکی و یا کتابِ صوتی (مرا با خودت ببر) را از اپلیکیشن فراکتاب تهیه کنند و پس از تهیه و مطالعه کتاب، با حضور در سامانه marabebar.ir ، در پویش ملی کتاب «مرا با خودت ببر» شرکت کنند و از جوایز این دوره از مسابقات به‌نشر از جمله دعوت به مراسم غبارروبی حرم مطهر رضوی، 9 کمک هزینه سفر عتبات عالیات و زیارت مرقد مطهر امام جواد(ع) دو ۹ بسته فرهنگی متبرک و معنوی بهره‌مند شوند. 

پویش مطالعاتی «ماجرای دشت مرموز»
وی افزود: پویش مطالعاتی «ماجرای دشت مرموز» ویژه نوجوانان این روزها در حال برگزاری است . منبع مطالعاتی این پویش مجموعه سه جلدی «ماجرای دشت مرموز» نوشته محمد میرکیانی مرد هزار قصه ایران و نویسنده فعال حوزه کودک و نوجوان  با موضوع استکبار ستیزی و لزوم آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی نوجوانان است. با هدف ارج‌ نهادن به افرادی که در این پویش مشارکت می‌‎کنند، جوایزی نقدی از جمله  ۱۰۰ میلیون ریال برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
سعیدی به شرکت 50 هزار نفر از سراسر کشور در مسابقات به‌نشر اشاره کرد و افزود: تنوع و تعدد این پویش‌های به‌نشر بیانگر این است که استقبال مخاطبان عمومی را به همراه داشته  به نحوی که بیش از 50 هزار نفر  از سراسر کشور در این پویش‌ها شرکت کردند. علاوه بر استقبال مخاطبان، هم مراکز پخش و کتابفروشان و حتی نویسندگان از این نوع پویش‌ها حمایت و همراهی کردند که این امر تجربه نسبی موفقی برای پویش‌های کتابخوانی این انتشارات محسوب می‌‌شود.برخی از کتاب‌های این انتشارات در بازه زمانی برگزاری مسابقه نیز تجدید چاپ شدند که می‌توان به چاپ هفدهم کتاب «مرا با خودت ببر» اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی