پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی خبر داد؛ 
۱۴۰۱-۱۲-۲۷

استقرار سامانه سیار بیمارستانی در جوار حرم مطهر رضوی در آستانه تحویل سال نو 

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از اتخاذ تمهیدات ویژه برای حفظ سلامت و آرامش خاطر زائران نوروزی حرم مطهر حضرت رضا(ع) خبر داد و گفت:در آستانه تحویل سال 1402، سامانه سیار بیمارستانی در جوار این بارگاه نورانی مستقر شده است. 

دکتر سید سعید سعیدی شهری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران در آخرین روزهای ماه شعبان، مراسم تحویل سال 1402 و تعطیلات نوروزی در اماکن متبرکه رضوی، این موسسه در قالب 4 طرح با مشارکت نهادهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر، سپاه پاسداران و مدیریت رفاه زائران حرم مطهر رضوی، آماده ارائه خدمات پزشکی شبانه‌روزی به بیماران اورژانسی است. 
وی با بیان این‌که اجرای این طرح‌ها از 16 اسفند 1401 آغاز شده است، افزود: چهار طرح مربوطه تا 13 فروردین 1402 ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ادامه داد: پیش‌بینی فعالیت بیش از 50 پایگاه فوریت‌های پزشکی سیار در کنار 29 پایگاه ثابت این مؤسسه در محدوده اماکن متبرکه در 29 اسفند 1401 و یکم فروردین 1402، بخشی دیگر از این برنامه‌ها به شمار می‌آید. 
وی با اشاره به افزایش تعداد نیروی فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی به بیش از ۵۰۰ نفر در دو روز نخست تعطیلات نوروزی تصریح کرد: از دوم تا سیزدهم فروردین 1402 نیز در مجموع 18 پایگاه فوریت‌های پزشکی در صحن و سرای رضوی فعال خواهد بود. 
 

استقرار 4 دستگاه اتوبوس در بیمارستان سیار
دکتر سعیدی شهری گفت: در آستانه برگزاری مراسم تحویل سال نو همچنین یک سامانه سیار بیمارستانی شامل 2 دستگاه اتوبوس برای بستری بیماران، یک دستگاه اتوبوس خدمات اورژانس سرپایی و یک دستگاه اتوبوس اتاق عمل به همت بهداری رزمی شمال شرق سپاه پاسداران در جوار حرم مطهر رضوی مستقر خواهد شد. 
وی ادامه داد: علاوه‌براین دو مرکز فعال پزشکی بیمارستانی در محل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی(ع) و باب الرضا(ع) با استقرار آمبولانس و حضور پزشک و پرستار ایجاد شده است.
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به تقویت نیروها و خدمات دارالشفای امام(ع) واقع در دوربرگردان حرم مطهر رضوی در خیابان شیرازی افزود: بدین ترتیب امکان ارجاع بیماران اورژانسی در محدوده اماکن متبرکه رضوی به 4 مرکز فعال پزشکی فراهم خواهد بود.
وی ادامه داد: این مراکز شامل دارالشفای امام(ع)، سامانه سیار بیمارستانی و دو پایگاه صحن امام حسن مجتبی(ع) و باب الرضا(ع) است.
دکتر سعیدی شهری همچنین از استقرار  12 دستگاه آمبولانس در محدوده اماکن متبرکه رضوی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این تعداد آمبولانس در روزهای 29 اسفند 1401 و یکم فروردین 1402 با توجه به مشارکت نهادهای همکار افزایش چشمگیری خواهد یافت. 
وی تصریح کرد: بیماران در صورت نیاز به خدمات تکمیلی پزشکی، توسط آمبولانس‌های مستقر در این مراکز به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد منتقل می‌شوند.
 

راه‌اندازی 4 مرکز جامع سلامت
دکتر سعیدی شهری اظهار کرد: 4 مرکز جامع سلامت نیز با همکاری مرکز بهداشت ثامن، معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با حضور پزشکان و پرستاران در حریم بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در دوربرگردان‌ها راه‌اندازی خواهد شد. 
وی افزود: انجام خدمات اولیه درمانی، ارائه بروشورهای آموزشی و توصیه‌های بهداشتی مورد نیاز زائران در حوزه‌هایی همچون تغذیه سالم در دوران سفر، مقابله با بیماری کرونا و...، از جمله خدمات این مراکز به شمار می‌رود. 
وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی در اماکن متبرکه رضوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی