پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۸

بازدید خواهران طلاب حوزه علمیه سبزوار از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی 

جمعی از خواهران طلاب حوزه علمیه سبزوار از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دیدن کردند و از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی این مجموعه آشنا شدند.

به گزارش آستان‌نیوز، مدیر روابط عمومی و بین الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ گروه‌های پژوهشی به معرفی برخی از آثار شاخص منتشر شده این مرکز پرداخت.
میثم محتاجی گفت: این مرکز از سال 63 تأسیس شده است و گروه مطالعات قرآنی یکی از گروه‌های فعال بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که تاکنون آثار فاخری تولید کرده است.
وی با بیان اینکه، گروه مطالعات قرآنی در حال انجام دو پژوهش مهم قرآنی است، ابراز کرد: کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغته» یکی از این فعالیت‌هاست که تاکنون 46 جلد از این اثر به چاپ رسیده است که تا 70 جلد تداوم خواهد داشت و کتاب «نصوص فی العلوم القرآن» از دیگر کارهای این گروه محسوب می شود که تا کنون 14 جلد از آن به چاپ رسیده است.
محتاجی، تصریح کرد: «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغته» فراتر از یک کتاب لغت و به‌نوعی مجموعه‌ای از معارف قرآنی است و بزرگ‌ترین مجموعه قرآنی در جهام اسلام به شمار می‌رود که با موضوع قرآن کار شده است.
وی در ادامه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت این مرکز را علوم حدیث معرفی کرد و به انتشار آثار فاخری با عناوین «غریب‌الحدیث» و «عیون اخبارالرضا (ع)»، موسوعه‌های گران‌قدر «سنن‌النبی» و «موسوعه الحدیث نبوی» و احیای آثاری همچون «هدایة الأمة إلی أحکام الأئمة علیهم السلام» و... اشاره کرد که در این گروه به چاپ رسیده است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همچنین یکی دیگر از گروه‌های فعال این مرکز را گروه فرهنگ و سیره رضوی معرفی کرد و افزود: این گروه در سه شاخه احادیث و زندگینامه امام رضا(ع)، زیارت و آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت است و تا کنون 250 اثر را منتشر و به جامعه هدف عرضه کرده است.
وی در ادامه سخنان خود ضمن معرفی سایر گروه‌های پژوهشی، از دیگر فعالیت‌های این مرکز همچون برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی با حضور نخبگانی از کشورهای جهان اسلام، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز مختلف علمی  ملی و بین المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی و.. خبر داد.
محتاجی در پایان ضمن اعلام همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی با مراکز علمی مختلف در حوزه چاپ آثار گفت: این مرکز آمادگی دارد، پایان‌نامه‌ دانشجویان و طلاب حوزه علمیه و سایر پژوهش‌های علمی را به چاپ برساند و به جامعه هدف عرضه کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی