پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 حداد عادل در آیین تقدیر از برگزیدگان المپیادی مدارس امام رضا(ع):
۱۴۰۱-۱۲-۲۸

برخورداری مدارس امام رضا(ع) از امکانات مناسب آموزشی یک نعمت ارزشمند است

مراسم تقدیر از راه‌یافتگان به مرحله کشوری المپیادهای علمی از مدارس امام رضا(ع) امروز با حضور دکتر حداد عادل در سالن کنفرانس دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که به همت معاونت آموزش بنیاد فرهنگی رضوی تدارک دیده شد، غلامعلی حداد عادل در باب اهمیت آموزش و پرورش اظهار کرد و گفت: تنها راه پیشبرد و تحول مثبت یک جامعه از آموزش و پرورش می‌گذرد. 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه را برای حرکت به این سمت باز کرد، افزود: جوامع غربی در چارچوب ارزش های خودشان رشد کردند، در کشورمان نیز شاهد رشد نظام تعلیم و تربیت هستیم. با این وصف، متاسفانه در جهان اسلام به موضوع تعلیم و تریت به عنوان یک دانش مستقل اعتنا نشده است. 
عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه موضوع مدرسه‌داری و رشد ذهن انسان از کودکی به بعد و روش‌های تربیتی در میراث تعلیم و تربیت اسلامی توجه بسیار اندکی شده است، ابراز کرد: دست اندرکاران آموزش و پرورش به صورت مستقیم در دنیا دخالتی ندارند ولی همه آنهایی که عالم را می‌سازند به دست آموزش و پرورش ساخته می‌شوند و ما نیز باید این امر مهم را مورد تاکید و توجه قرار دهیم. 
 

برخورداری مدارس امام رضا(ع) از امکانات مناسب زیر ساختی و آموزشی یک نعمت ارزشمند است


مراقب حفظ ارزش‌های فرهنگ پایتخت معنوی ایران باشید

حداد عادل با بیان اینکه بیش از ۷۰ سال، هر ساله به مشهدالرضا(ع) مشرف شدم و فرایند تغییرات این شهر را دیدم، اضافه کرد: به برکت حضور حضرت رضا(ع) بنیه اقتصادی مشهد رشد کرده و چنین رشدی را در کمتر شهری می‌توان دید. به همین سبب رفاه عمومی نیز رشد چشمگیری داشته که نیاز به توجه و مراقبت بیشتری جهت حفظ ارزش‌های فرهنگ این شهر معنوی در همه ارکان از معماری تا کیفیت میزبانی از زائران جهت جلوگیری از غرب‌گرایی دارد و این نیز وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.‌
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه عوامل پر تعداد نظام آموزش و پرورش بی‌روح است، جز معلم. مَثَل او نسبت راننده است به خودرو. در سفر باید همه علل و اسباب سفر آماده باشد تا امکان سفر مهیا شود ولی اصل، راننده خوب است.‌ معلم رکن مهمتری از علل و اسباب مادی نظام تعلیم و تربیت است. 
وی ادامه داد: برخورداری مدارس امام رضا(ع) از چنین امکانات زیر ساختی و آموزشی نعمتی ارزشمند است، اما زیر بنا، معلم درجه یک و تدریس است که باید ضمن استفاده از امکانات در جهت تربیت تعداد چشمگیر ۷ هزار دانش آموز، با برنامه مدون از آن در جهت تأمین و تربیت نیروی انسانی استفاده برد. 

بهره‌برداری از ظرفیت آستان قدس رضوی جهت مهارت‌آموزی شاگردان 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تصریح بر اهمیت فعالیت‌های فوق برنامه به خصوص اردوها، افزود: اجرای برنامه آموزشی که در همه مدارس به شکل تقریباً یکسانی انجام می‌شود ولی هر مؤسسه آموزشی مهر تمایز و تشخص خود را در فوق برنامه‌ها می‎زند.‌
وی تجمیع هنرهای اسلامی را در معماری حرم مطهر رضوی عنوان و ابراز کرد: ظرفیت بزرگی در حرم مطهر رضوی جهت پشتیبانی از تأسیس هنرستان هنرهای اسلامی تحت نظر بنیاد فرهنگی رضوی وجود دارد. می‌توانید به خوبی از ظرفیت شرکت‌های آستان قدس رضوی در تابستان استفاده ببرید تا در هنرهایی نظیر آیینه کاری و... مهارت‌آموزی کنید.‌
گفتنی است، در این مراسم از حضور دکتر حداد عادل نیز با اهدای تندیس گنبدوگلدسته حرم مطهر رضوی تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی