پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی خبرداد؛
۱۴۰۱-۱۲-۲۸

فعالیت شبانه روزی دفاتر پاسخگویی به سوالات دینی در نوروز و ماه رمضان

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی، از برپایی حلقه‌های معرفتی و فعالیت شبانه روزی دفاتر پاسخگویی به سوالات دینی در حرم مطهر به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود عامری در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز با بیان اینکه تقارن آغاز سال جدید هجری شمسی با ماه مبارک رمضان الکریم باعث ایجاد فرصتی محدود برای زیارت زائران به جهت رعایت احکام روزه‌داری شده و بدون شک طی بازه زمانی 28 اسفند ماه لغایت 2 فروردین ماه شاهد تشرف خیل عظیمی از زائران نوروزی به مشهد مقدس خواهیم بود، گفت: اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی، ویژه برنامه‌های متعددی را برای عید نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان جهت میزبانی از زائران امام رئوف در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر تدارک دیده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ حلقه معرفت در هر شبانه روز با موضوعات اعتقادی ،اخلاقی تربیتی ،اجتماعی سیاسی،مهدویت و..برگزار می شود، گفت: از این تعداد۲۱ حلقه معرفت به صورت شبانه روزی در مرکز پاسخگویی واقع در مدرسه پریزاد ویژه برادران و ۹حلقه معرفت ویژه خواهران در سه شیفت صبح، عصر و شب در رواق‌های امام خمینی (ره)، دارالحجه، نجمه خاتون علیها سلام، حضرت معصومه سلام الله علیها و ۵ حلقه معرفت ویژه خانوادگی در رواقهای امام خمینی (ره) و دارالحجه که جمعا بالغ بر ۱۰۵۰ حلقه معرفت می شود با هدف عمل به جهاد تبیین و پاسخگویی به سوالات و شبهات زائران برگزار خواهد شد. 


رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: ۱۱ دفتر پاسخگویی به سوالات دینی در مرکز پاسخگویی واقع در مدرسه پریزاد، صحن آزادی، صحن انقلاب اسلامی، صحن گوهرشاد، جمهوری اسلامی، رواق امام خمینی(ره)، رواق دارالحجه(عج)  آماده پاسخگویی به سوالات دینی زائران هستند که دفاتر فعال در صحنهای جمهوری اسلامی، انقلاب و آزادی به صورت شبانه روزی ویژه خواهران و دفاتر صحنهای انقلاب اسلامی، آزادی و مرکز پاسخگویی به سوالات دینی در مدرسه پریزاد ویژه برادران به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کنند که جمعا ۱۰۰۰۰ساعت خدمت به شمار می رود. 

حجت الاسلام عامری افزود:همچنین با هدف تکریم زائرین و در دسترس بودن کارشناسان پاسخگویی به سوالات دینی، میزهای خدمت پاسخگویی به سوالات اعتقادی و شرعی در بستهای شیخ طوسی، شیخ طبرسی، صحن آزادی و صحن گوهرشاد از ساعت ۹ الی ۲۱ و در رواق امام (ره)، رواق دارالولایه به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات زائرین هستند. 

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه پرسمان دینی از ۲۵ الی ۲۸ اسفندماه در رواق دارالحجه برگزار می شود علاوه بر این، ویژه برنامه پرسمان قرآنی در ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور حجج الاسلام مدنی بجستانی، اسکندری، مقری، اسلامی فر،‌ امین نیا و... در رواق امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی