پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۹

فرش‌آرایی حداکثری صحن و سرای رضوی در آستانه تحویل سال نو

صحن و سرای رضوی در آستانه تحویل سال 1402 با توجه به حضور پرشور زائران در این بارگاه ملکوتی به صورت حداکثری با بیش از 230 هزار مترمربع فرش دستباف و ماشینی مفروش می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، حرم ملائک پاسبان رضوی مملو از خیل ارادتمندانی است که به عشق پابوسی حرم حضرت رضا(ع) در آخرین روز سال، از راه دور و نزدیک به این حریم آسمانی مشرف شدند، از این رو خادمان آستان قدس رضوی در حوزه خدمات فرش پرشورتر از همیشه در تلاش و تکاپو هستند تا علاوه بر رواق‌ها، صحن‌های این آستان باصفا به طور منظم مفروش شود و زائران و مجاوران با آرامش‌خاطر به زیارت و اقامه نماز بپردازند.

در این راستا حدود 40 هزار مترمربع فرش دستباف در رواق‌ها پهن شده و از 29 اسفندماه، 80 درصد از ظرفیت صحن‌های مرکزی و پیرامونی و همچنین رینگ‌ها به تدریج در حال مفروش شدن است. شامگاه آخرین روز سال نیز با توجه به حضور محبان این امام رئوف(ع) در مراسم تحویل سال نو، فرش‌آرایی دوربرگردان‌ها انجام می‌شود. بدین ترتیب مجموع فرش‌آرایی در اماکن متبرکه رضوی به بیش از 230 هزار مترمربع خواهد رسید. 

فرش‌آرایی حداکثری حرم مطهر رضوی در روزهای یکم تا سیزدهم فروردین 1402 به 100 هزار مترمربع به ویژه همزمان با برگزاری نمازهای جماعت یومیه و مراسم‌ها در داخل صحن‌ها خواهد رسید.

 

غبارروبی شبانه‌روزی فرش‌ها

خدمات تنظیف و غبارروبی فرش‌ها در اماکن متبرکه رضوی نیز با توجه به نیاز به طور منظم و شبانه‌روزی در حال انجام است. همچنین فرش‌های مورد استفاده طبق برنامه مشخص به صورت روزانه به قالی‌شویی منتقل می‌شود چنان‌که پیش‌بینی شده به طور میانگین روزانه 200 تخته فرش شش متری در ایام نوروز به قالی‌شویی تحویل داده شود.

 

ارائه خدمات فرش با 500 نفر

با توجه به پیش‌بینی تشرف پرشور زائران به حرم منور رضوی در نخستین روزهای سال جدید، میزان حضور نیروهای اداره خدمات فرش حرم مطهر رضوی نیز در این ایام تقویت شده است و فرش‌آرایی با بیش از 450 نفر در سه شیفت به طور شبانه‌روزی انجام خواهد شد. حدود 60 خادمیار تخصصی حوزه فرش نیز در بخش نظارت بر خدمات فرش به صورت 24 ساعته بر کیفیت فرش‌آرایی حرم مطهر، تنظیف فرش‌ها و انتقال آن‌ها به قالی‌شویی نظارت دارند.

شایان ذکر است، گزارش‌های به‌روز هواشناسی از واحد هواشناسی حرم مطهر به طور منظم دریافت شده و به مسئولان ذی‌ربط جهت آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به زائران در شرایط گوناگون آب و هوایی ارائه می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی