پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با تعطیلات نوروز 1402 صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۱-۱۲-۲۹

جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان با 2500 صندلی چرخدار

به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، حدود ۲۵۰۰ صندلی چرخدار و 80 زائربر برقی برای جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان در ایام نوروز 1402 تجهیز شده است.

به گزارش آستان نیوز، آستان قدس رضوی از دیرباز نگاه خاصی به زائران سالمند و کم‌توان داشته و تلاش کرده است با توجه به گسترش روزافزون فضاهاي اماكن متبركه رضوی، افزايش خيل عظيم زائران در ایام مناسبتی و طولاني شدن مسير ورودي‌ها تا روضه منوره، با فراهم کردن امکاناتی همچون فعالیت زائربرهای برقی، زیارت آنان را تسهیل کند.

 

استفاده از ۸۰ زائربر برقی در حرم

به مناسبت فرارسیدن سال نو نیز 80 زائربر برقی تجهیز شده است که در 6 محور؛ «باب الرضا- صحن کوثر»، «باب الجواد - صحن غدیر»، «خیابان آیت‌الله واعظ طبسی»، «رینگ شیخ طوسی»، «رینگ شیخ طبرسی» و «رینگ نواب صفوی» فعالیت می‌کنند.

 

افزایش ظرفیت صندلی‌های چرخدار امانی

با توجه به افزایش تشرف زائران در ایام نوروز 1402 یکی دیگر از موارد همراهی با زائران کم توان و سالمند، افزایش صندلی های چرخدار امانی است و برای این مهم هزار صندلی چرخدار امانی به آمار گذشته افزوده شده تا این ظرفیت در حداکثر توان به ۱۷۰۰ صندلی برسد. این دفاتر صندلی چرخدار در ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های 3 و 1 فعال است.

همچنین در مجموع حدود 700 صندلی چرخدار خودخدمتی و گشت سیار به منظور جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان در اماکن متبرکه رضوی تجهیز شده است.

صندلی‌های چرخدار خودخدمتی در 5 ایستگاه واقع در ورودی‌های اصلی باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع)، طوسی، نواب و طبرسی در داخل حرم مطهر در اختیار دلدادگان حضرت رضا(ع) قرار می‌گیرد.

 

مشارکت خادمیاران استانی در جابه‌جایی زائران

صندلی‌های چرخدار گشت سیار نیز با مشارکت خادمیاران رضوی مشهدی و استانی در دو دفتر باب الرضا و شیخ طوسی آماده خدمت است چنان‌که در نخستین روزهای تعطیلات نوروزی، ظرفیت رزرو خدمت در این بخش توسط خادمیاران استانی کامل شده است.

در این ایام، در مجموع 400 خادمیار استانی در شیفت صبح و 400 خادمیار استانی نیز در شیفت شب، آماده جابه‌جایی زائران با این صندلی‌های چرخدار در این قطعه بهشتی هستند. بیش از 200 خادمیار مشهدی نیز در کنار این خادمیاران استانی در کشیک‌های هشتگانه آماده خدمت در ایام نوروز هستند.

شایان ذکر است، به همت شهرداری مشهد نیز 80 ون برای جابه‌جایی زائران و مجاوران به ویژه اقشار کم‌توان و سالمند در شب تحویل سال 1402 با توجه به محدودیت‌های ترافیکی در قبل و بعد از برگزاری مراسم تحویل سال در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی