پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۹

میزبانی بنیاد کرامت رضوی از زائران نوروزی/ از برپایی ایستگاه‌های جاده‌ای تا اسکان زائران

همزمان با آغاز سال نو و تشرف میلیونی مردم به مشهد مقدس، بنیاد کرامت رضوی با اجرای طرح‌هایی خدمت‌رسان زائران امام هشتم(ع) خواهد بود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در گفت و گو با آستان‌‌نیوز جزئیات این خدمت‌رسانی را تشریح و از آمادگی خادمیاران رضوی در این زمینه خبر داد.

 

برپایی ۳۲ ایستگاه جاده‌ای در ۶ استان

جعفر رئیسیان‌زاده با اشاره به برپایی ایستگاه‌های جاده‌ای در خراسان‌رضوی و استان‌های مجاور گفت: 32 ایستگاه خدمت‌رسانی در استان‌های گلستان، یزد، سمنان، خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی فعال شده و پذیرای زائران نوروزی در مسیر منتهی به شهر مشهد است.

 

تکریم زائران با پذیرایی و اسکان موقت

رئیسیان‌زاده افزود: در این ایستگاه‌ها با نگاه تکریم زائر، خدماتی همچون، پذیرایی میان وعده و اسکان موقت ارائه می‌شود تا زائران ضمن استراحت و پذیرایی با توانی مضاعف به ادامه مسیر بپردازند و از حوادث احتمالی ناشی از خواب آلودگی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: 11 ایستگاه از ایستگاه‌های یاد شده در استان خراسان رضوی دایر است و در هر ایستگاه‌ ظرفیت پذیرایی از 2 تا 7 هزار زائر پیش‌بینی شده است.

 

تجهیز دو محل اسکان در سطح شهر

وی ادامه داد: معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در دو مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی واقع در چهار راه خیام و مجموعه مدرسه شریعتی واقع در ابتدای خیابان شیرازی نیز پذیرای زائران است و در این دو محل، خدماتی همچون، اسکان موقت، پذیرایی در دو وعده صبحانه و شام با برپایی آشپرخانه سیار، ارائه برنامه‌های فرهنگی، برگزاری جنگ‌هایی ویژه کودکان و خدمت مشاوره به زائران ارائه می‌شود.

رئیسیان‌زاده درباره شیوه پذیرش زائران در این مکان‌های اسکان نیز اظهار کرد: زائرانی که به دلایل مشکلات اقتصادی نتوانند اسکان مناسبی در شهر مشهد داشته باشند توسط کارشناسان ما شناسایی شده و به این دو مرکز معرفی می‌شوند. وی افزود: خدمت‌رسانی در این دو مرکز که از 25 اسفندماه سال جاری در حال انجام است، تا چهارم فروردین ادامه دارد و هر خانواده به مدت سه روز می‌تواند از خدماتی این مراکز استفاده کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی