پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد:
۱۴۰۱-۱۲-۲۹

ضرورت کشف روایت‌های نهفته در کالبد حرم مطهر رضوی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت کشف روایت‌های نهفته در کالبد حرم مطهر رضوی تأکید کرد. 

مریم جلالی در حاشیه برگزاری دومین نشست مشترک مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: دنیای امروز به محصولات جدید و انسان امروز به روایت‌های تازه نیاز دارد، در این میان گوشه و کنار حرم مطهر امام رضا(ع) علاوه بر چشم‌نوازی و روح‌نوازی و حتی گوش‌نوازی، مملو از روایت‌های تازه است.
 وی با بیان اینکه هنر آفریده شده است تا انسان را اصیل‌تر کند، ادامه داد: اشراف به انواع هنرهای بکار رفته از اعصار و قرون مختلف در روضه منوره موجب می‌شود بتوانیم به روایت‌های تازه و زاویه دید جدیدی برسیم و یک بازاندیشی، بازنگری و باززنده‌سازی برای هنرهای ایرانی اسلامی داشته باشیم.
 

لزوم هم‌جوشی بین فعالان فرهنگی 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه با تأکید بر اینکه فرهنگ مقوله‌ای چندوجهی، چندساحتی و فرابخشی است، بیان کرد: تمام فعالان فرهنگی، باید به یک هم‌گرایی و هم‌جوشی برسند.
وی با اشاره بر اینکه پیوند ذهنیت و عینیت زمانی محقق می‌شود که ما با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، اضافه کرد: برگزاری این نشست، نویدی برای حوزه‌های عملیاتی، پژوهشی، ذهنی و عینی فرهنگ است. 
جلالی گفت: تداوم گفت‌وگو بین معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی موجب تجلی‌ یک دوره فرهنگی با محوریت مکتب مورد نظر این مؤسسه یعنی مکتب هنر رضوی می‌شود. 
وی تصریح کرد: امیدوارم این گفت‌وگو به یک هم‌جوشی و هم‌گرایی برسد و ما بتوانیم در حوزه نظریه‌پردازی در راستای مکتب هنر رضوی که فارغ از زمان و مکان، دارای یک روح خاص است و همچنین در حوزه تولید محصولات جدید و کاربردی با هدف امتداد زیارت، در سه بُعد محصول، مشتری و سازمان همکاری کنیم و به رویکردها و کارکردهای تازه برسیم.
جلالی ادامه داد: محصولات صنایع دستی اگر ریشه هنر رضوی داشته باشند، جذاب‌تر هستند. بی‌تردید مشتری‌های جدیدی نیز اضافه خواهد شد. در حوزه سازمانی نیز اهداف سه معاونت زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اهداف این مؤسسه هم‌راستا است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه گفت: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به دنبال امتداد زیارت در زندگی جاری مردم است و ما نیز به دنبال جذب گردشگران هستیم. همچنین هر دو مجموعه در راستای حفظ و حراست از میراث ملموس و ناملموس فرهنگی فعالیت می‌کنند. 
وی با تأکید بر اینکه تجلی مشتری و فرهنگ نیز صنایع دستی و هنرهای سنتی است، خاطرنشان کرد: این معاونت نیز هدفی جز ارتقای این هنر گره خورده با معیشت ندارد. 
شایان ذکر است، نشست حاضر با حضور امیرمهدی حکیمی مدیرعامل این مؤسسه، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه، طیبه عزت‌اللهی‌نژاد سرپرست پژوهشکده هنرهای سنتی و جمعی از مدیران دو مجموعه حاضر با محوریت بررسی زمینه‌های همکاری مشترک به منظور انعقاد تفاهم‌نامه در سال آینده، ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در محل این مؤسسه در مشهد برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی