پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۱

زائران و مجاوران از سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب می گویند/ گوش جان برای سربازی انقلاب

برای دیدار یار در حرم یار، زمانی به بلندی سه سال طول کشید. نوروز از پی نوروز آمد و سرانجام انتظار به سر رسید و شهر پذیرای میهمان گرانقدری شد. امروز بارگاه منور رضوی میزبان سخنرانی نوروزی رهبر گرانقدر انقلاب بود.

حضور انبوه زائر و مجاور در این دیدار نقطه وصل پرشکوهی بود برای اشتیاقی بلند. با حضور خیل مشتاقان حضور، فارغ از سن و جنس و شهر و بلاد، آمدند و به گوش جان شنیدند و رهنمودها را به جان خریدند و بر لوح جان نشاندند...

در کنار استماع فرمایشات ایشان، بسیاری از مستمعان، خوشه چین این خرمن شدند تا از سخنان معظم له دستاوردهای گرانی به یادگار داشته باشند.

 

یک مانیفست کامل 

پس از پایان سخنرانی ایشان، به جمع حاضران در سخنرانی رفتیم. فاطمه دلیران پور که به گفته خودش با سختی و مرارت بسیار توانسته به رواق امام خمینی(ره) برسد تا سخنان رهبر فرزانه انقلاب را از نزدیک ببیند و بشنود، درباره صحبت های رهبر معظم انقلاب اینگونه صحبت می کند: بیانات ایشان به نوعی مانیفست جامعی از تمام مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود. در واقع ایشان در سخنرانی شان مسیر پیشرفت فعلی را با جهت دهی های بیشتری تبیین کردند و برای توسعه هر چه بیشتر کشور نقشه راه باز تعریف کردند.

او ادامه می دهد: ذکر مو به موی مشکلات پیش روی کشور در سیاست خارجی و تبیین اهداف پیشرفت در داخل و خارج از جمله موارد شایان توجه در سخنان رهبر معظم انقلاب بود.

 

پاسخی به خودتحقیرها 

"اینکه برخی ها می گویند ما همیشه در بیان مشکلات، همه چیز را متوجه خارج و خارجی ها می دانیم یا آن را به رژیم گذشته ربط می دهیم کار برخی خودتحقیرها هست که همه چیز را متوجه انقلاب اسلامی می دانند."

رئوف ابدالی دانشجوی فقه و مبانی حقوق است، به همراه خانواده به مشهد آمده و حرف هایش را اینطور ادامه می دهد: بیان حقایق همانگونه که هست، با نقد عملکرد برخی اشکالات داخلی و تشریح اهداف دشمنان داخلی، عصاره فرمایشات ایشان بود که جز این هم انتظاری از کلام آقا نبود.

او می افزاید: اشاره به اسراف در ابعاد گوناگون، تجمل گرایی افراطی و ضرورت خروج از این مسابقه و سخت شدن ازدواج ها به دلیل این نوع نگرش ها، گوشه ای از حرف های گهربار ایشان بود که ضرورت توجه به صحبت های ایشان را چند برابر کرده است.

 

افتخار به تداوم حمایت از جبهه مقاومت

هدی خالد زهیر، زائر عراقی است که پس از پایان سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حال خروج از صحن جامع رضوی با وی هم کلام می شویم.

او که به طرزی آشکار از بیانات رهبر معظم انقلاب در تداوم حمایت کشورمان از جبهه مقاومت خشنود است می گوید: ایشان در مواقع حساس و درست زمانی که بازار شایعات مبنی بر عدم حمایت ایران از جبهه مقاومت اوج می گیرد، در اظهاراتی به موقع. رنگ و اثر این شایعات را از بین می برند.

وی این را هم می گوید که جهان اسلام به چنین بیانی دقیق و قدرتمند نیازمند است و شما ایرانی ها باید به داشتن چنین رهبری افتخار کنید، همانگونه که ما به رهبری و عمل ایشان می بالیم.

 

تبیین مجدد جنگ ترکیبی دشمن با ایران

یکی دیگر از نقاط اوج فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره و تبیین جامع جریان اغتشاشات اخیر بود، نکته ای که سیدبهمن حسینی با اشاره به آن بیان می کند: این چندمین بار است که ایشان از عبارت جنگ ترکیبی دشمن در جریان اغتشاشات اخیر استفاده می کنند، جنگی که اگر چه نظامی نبود از حمایت تسلیحاتی، مالی، تبلیغاتی و امنیتی از اغتشاشگران را بطور تمام و کمال به دنبال خود داشت.

به گفته این زائر بارگاه رضوی، شاید مصداق حال و روز رژیم اسرائیل و فرانسه و روزگار پرآشوب فعلی شان، حکایت آیه قرآن و بازگشت مکر دشمنان اسلام و دین به خودشان باشد.

 

حضوری به این پرشوری

از راضیه مرجانی که در مورد سخنرانی رهبر معظم انقلاب پرس و جور می کنیم، بیشتر از هر چیز دوست دارد در مورد حضور انبوه جوانان صحبت کند و می گوید: چندماه زیر شدیدترین هجمه ها و تبلیغ این مسئله بودیم که جوانان از حضرت آقا فاصله گرفته اند اما این تبلیغ مسموم هم مهر ابطال خورد، درست همانند تبلیغ رسانه های بیگانه در مورد فاصله گرفتن مردم از انقلاب، اما دیدیم که ۲۲ بهمن امسال، حداقل در ۲۰ سال گذشته بی نظیر بود.

او ادامه می دهد: به لطف خدا رابطه قلبی جوانان و به ویژه دهه هشتادی ها با آقا، دلگرم کننده است و این مایه دلگرمی و آرامش است، از این بابت که می‌دانیم جوانان پای انقلاب هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی