پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۲

پاسخگویی شبانه‌روزی دفتر اشیای پیداشده حرم مطهر رضوی در صحن غدیر

دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی در ضلع شمال شرقی صحن غدیر با 7 باجه مختلف در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی صاحبان اشیای گمشده در این آستان مقدس است. 

به گزارش آستان نیوز، هر ساله اشیا و وسایل متنوعی که متعلق به زائران و مجاوران است در صحن‌ها، رواق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها جا می‌ماند، اما به همت اداره امانات و اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی بخش قابل توجهی از آن‌ها به صاحبانش بازگردانده می‌شود.
وسایل شخصی پیداشده توسط خادمان یا زائران به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی واقع در ضلع شمال شرقی صحن غدیر تحویل داده می‌شود. سپس این وسایل توسط کارشناسان بخش نگهداری اشیای پیدا شده بررسی و طبقه‌بندی شده و اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های مربوطه ثبت می‌شود.
این دفتر در قالب 7 باجه مختلف؛ «وجوه نقد»، «مدارک»، «تلفن همراه»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک و چتر» و «ارسال مرسلات»، آماده خدمت‌رسانی به محبان حضرت ثامن الحجج(ع) است. 
 

امکان پیگیری غیرحضوری اشیای گمشده

زائران و مجاوران برای استعلام اشیای گمشده خود علاوه بر مراجعه حضوری به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده با شماره تلفن 32002840-051 تماس بگیرند. 
همچنین زائران می‌توانند اشیای گمشده‌شان در حرم مطهر را از طریق ارسال پیامک (به ویژه با ارسال مشخصات و عکس اشیا) به سرشماره اختصاصی بخش اشیای پیدا شده این آستان مقدس به شماره 09905099020 در پیام‌رسان‌های داخلی پیگیری کنند. کارشناسان این بخش نیز در کمترین زمان ممکن پاسخگوی آنان خواهند بود.
شایان ذکر است، به زائران و مجاوران توصیه می‌شود وسایل شخصی خود را قبل از ورود به صحن و سرای رضوی به دفاتر امانات حرم مطهر تحویل دهند و با آرامش خاطر به این آستان ملکوتی مشرف شوند. همچنین از آنان تقاضا می‌شود وسایل پیدا شده را در اسرع وقت به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده یا دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند حرم مطهر تحویل دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی