پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در اختتامیه طرح «مهمان بهشت2» مطرح کرد: 
۱۴۰۲-۰۱-۰۲

مشهدی شدن یعنی سفیر امام رضا(ع) بودن و رأفت امام رضایی داشتن

پس از حدود 8 روز میزبانی از 160 دانش آموز کرمانی، در مراسمی با حضور رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و مدیران بنیاد فرهنگی رضوی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع)، طرح نوروزی «مهمان بهشت2» به پایان رسید. 

به گزارش آستان نیوز، در مراسم اختتامیه، دکتر عبدالحمید طالبی رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در اهمیت زیارت حرم و بارگاه امام هشتم، بیان کرد:همه اعمال زائر پذیرفته شده و اجر آن چندین برابر محاسبه می‌شود. با هر بار زیارت امام رضا(ع) سه بار در عالم عقبی، به دیدار و یاری ما می‎آیند. 
وی با اشاره به فرازی از دعای جامعه کبیره گفت: ائمه هدی(ع) پیشوایان روشنگر راه و چراغ هدایت هستند. همراهی با این حضرات یعنی توحید و نبوت و معاد. با زیارت کردن حضرت رضا(ع) از هدایت یکی از ائمه معصومین بهره‌مند شدید. 
عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین تصریح کرد: امسال با زیارت نوروزی، عهد خود را در بهترین ساعات تحویل سال، بهترین مکان‌ها و با بهترین خلق روی زمین که امام معصوم است، منعقد کردید. از امروز ملقب به عنوان متبرک «مشهدی» شدید. 
وی اضافه کرد: مشهدی شدن یعنی سفیر امام رضا(ع) بودن. یعنی رأفت امام رضایی داشتن. مهربان بودن. جویای علم و معرفت بودن. چون امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) هستند، پس قدر خود را بدایند. حفظ این نعمت و معرفت بسیار سخت است؛ پس سعی کنید آنچه با خلوص نیت، دعای والدین و همراهی مربیان در روزهای سفر به مشهد مقدس به دست آوردید، از دست ندهید.  
طالبی با ابلاغ سلام تولیت آستان قدس رضوی خدمت زائران کرمانی، افزود: همه بانیان و خدمتگزاران خود در بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(ع) را که به عشق زائران حضرت به صورت شبانه روزی در خدمت شما بودند، دعا کنید. امیدوارم سال‌های نه چندان دور شما را در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ببینیم و ادامه تحصیل دهید و روزی از خادمان دستگاه امام هشتم شوید. 
 

مشهدی شدن یعنی سفیر امام رضا(ع) بودن و رأفت امام رضایی داشتن


تغییر خلق‌وخو سوغات سفر زیارتی است

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی ضمن قدردانی از خدمات شایسته جمعی از مربیان و خادمیاران دانش آموز مدارس امام رضا(ع) در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: این روزهای نوروزی، روزهای بسیار پر کاری برای جمعیت خادمان و خدمتگزار زائران بارگاه منور رضوی است که امسال با حضور پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب توفیق خدمت افزون بر سال‌های گذشته نصیب آنها شده است.
سیدمحمدصادق علی پرست با آرزوی قبولی خدمت رسانی‌ها به زائران امام رئوف در درگاه الهی و حضرت ثامن الحجج(ع)، افزود: امروز از شهر امام رضا(ع) به شهر و دیار خود باز می‌گردید و شاید سال‌ها طول بکشد که مجدد به مشهدالرضا(ع) مشرف شوید. 
خوب است «زیارت وداع» را که سرشار از مضامین عاشقانه است، انجام دهید. چون مملو از حرف‌های دل با امام هشتم است؛ که آقا و مولای من، فراموشم نکنید، باز هم توفیق تشرف پیدا کنم. از محضر خدا و امام رئوف بخواهید که وقتی برگشتید، همه امورات شما از حال دل‌تان گرفته تا اعتبار و اوضاع مالی روبراه شود.  
وی این اذکار و مناجات‌ها را سوغات سفر معنوی زیارت عنوان و ابراز کرد: وقتی بر می‌گردید، همه به دیدار زائر از سفر برگشته می‌آیند تا از وجود تطهیر شده او تبرک بجویند. شما چند روز در محضر امام معصوم بودید، باید همه نیات و اعمال شما حامل پیام‌هایی از وجود مقدس ایشان باشد. مهمترین سوغات هم معنویت و چادر و عفاف شماست.
علی پرست تصریح کرد: طوری از سفر مشهد برگردید که همه اعضای خانواده، دوستان و خویشان متوجه تغییر خلق و خوی مؤمنانه و شایسته شما شوند. قدردانی از نعمات و با زبان دل صحبت کردن، از دیگر برکات سفر زیارتی است. امید است که به برکت ائمه معصومین(ع) تحصیل، آرزوها و همه زندگی شما سرشار از آثار و برکات این سفر معنوی شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی