پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استقبال از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی؛
۱۴۰۲-۰۱-۰۳

میهمانی نور و برکت آغاز شد

اللَّهُمَّ إِنَّهُ قَدْ دَخَلَ شَهْرُ رَمَضَانَ. اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ الَّذِي أَنْزَلْتَ فِيهِ الْقُرْآنَ وَ جَعَلْتَهُ بَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ‌... میهمانی آغاز و درهای آسمان گشوده شد. به آسمان که بنگری، صدای بال ملائک را می شنوی که ندای "شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ" سر می دهند. دوباره به آغاز ماه نور و برکت رسیده ایم، رمضان فصل شروع دوباره عروج به درگاه عبودیت است و آیین اثبات بندگی به درگاه احدیت. در همین راستا و هم زمان با ماه ضیافت الهی، آئین استقبال از ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی- مذهبی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که چهارشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی طی سخنانی با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: ماه مبارک رمضان از بهترین ماه ها و ماهی سراسر برکت، رحمت و مغفرت است. 
 

ماه کرامت خداوند
وی تصریح کرد: ایام و ساعت این ماه از بهترین ایام و ساعات است و در این ماه مبارک ما به میهمانی خداوند دعوت شده ایم. 
این کارشناس دینی افزود: رمضان ماه کرامت خداوند است و در این ماه خداوند کرامت را به بندگان خود هدیه می کند و  باید سعی کنیم که بهترین استفاده را از این کرامت الهی داشته باشیم. 
وی عنوان کرد: رمضان ماه دعا و مناجات با خداوند است و در این ماه باید بسیار در حق خود و دیگران دعا کنیم و در دعا کردن و طلب خیر از خداوند بخل نورزیم و برای همه انسان ها از خداوند خیر و نیکی طلب کنیم. 
 

گنجینه ای به نام ابوحمزه ثمالی
حجت الاسلام شهاب مرادی ابراز کرد: ادعیه بسیاری برای روزها و شب های ماه مبارک رمضان وارد شده که یکی از بهترین دعاهای این ماه دعای ابوحمزه ثمالی است که این دعا در واقع یک گنجینه معنوی محسوب می شود. 
وی اظهار داشت: خوب است که با دعاهای این ماه مبارک مانوس شویم و فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و یا دیگر دعاها و مناجات های این ماه را در طول شبانه روز زیر لب زمزمه کنیم که این امر در مانوس شدن ما با دعا تاثیر بسزایی دارد. 
خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: نفس های انسان مومن در این ماه تسبیح و خواب او عبادت است بنابراین شقی و بدبخت کسی است که با وجود این همه فیض در این ماه گناهانش بخشیده نشود و مورد رحمت و مغفرت الهی قرار نگیرد. 
گفتنی است؛ مدیحه سرایی مداح و ذاکر آل الله؛ حاج مهدی سماواتی، جمع خوانی قرآن توسط گروه «شمس الهدی»، ابتهال خوانی محمد امین کهن و شعرخوانی شاعر آئینی ؛ حمیدرضا برقعی از دیگر برنامه های مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی