پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۵

افزایش بهره‌وری تولید در تنها کارخانه تولیدکننده انواع کمباین در ایران

شرکت کمباین سازی ایران، اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده انواع کمباین در ایران و خاورمیانه است که در سال 1401 همگام با شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» علاوه‌بر افزایش بهره‌وری، سبد محصولات خود را توسعه داد.

به گزارش آستان نیوز، این شرکت در سال ۱۴۰۱ توانست نمونه اولیه یک محصول جدید در زمینه سیستم‌های ضد سرما را تولید کند. کمباین برنج، محصول دانش‌بنیان دیگری است که در راستای توجه به نیاز مشتری، کمک به ثبات و امنیت غذایی کشور و کاهش تلفات غلات در حین برداشت محصول تولید شده است.
 

کمک به افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران، کمک به افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی را یکی از رویکردهای این شرکت از ایجاد تنوع در محصولات دانست و اظهار کرد: این امر علاوه‌بر حفظ و پایداری فعالیت تجاری شرکت، افزایش ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات دانه غلات و افزایش درآمد اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.
علی اصغر حمیدی فرد گفت: تولید محصول دانش‌بنیان کمباین برنج یکی از مواردی است که قطع وابستگی به واردات این کمباین و نیز خودکفایی در تولید برنج را به دنبال خواهد داشت.
او با اشاره به ورود این شرکت به بخش مکانیزاسیون باغبانی اظهار کرد: در این راستا تولید دستگاه ضد تگرگ و دستگاه ضد سرما انجام شده است.
حمیدی فرد ادامه داد: امسال علاوه‌بر ارتقاء بهره‌وری و جذب نیروی انسانی متخصص، شاهد افزایش 10 درصدی میزان اشتغال در این کارخانه بوده‌ایم.
او تفاهم وزارت جهاد کشاورزی و آستان قدس رضوی برای توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات را یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد و افزود: این شرکت همچنین چندین تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌های مختلف امضا کرده است تا از دانش روز در طرح‌های خود استفاده کند.
او ادامه داد: علاوه‌براین، رویداد چالش فناوری کشاورزی با همکاری شرکت کمباین‌سازی ایران، مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که نه تنها زمینه توسعه سبد محصولات شرکت را فراهم خواهد کرد، بلکه فرصت ارزشمندی برای تحکیم پیوند میان صنعت و دانشگاه ایجاد می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی