پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در جوار حرم مطهر رضوی؛
۱۴۰۲-۰۱-۰۵

عرصه فرهنگی شباب الشمس روزانه به ۸ هزار زائر و مجاور خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد 

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: عرصه فرهنگی شباب الشمس از ویژه برنامه های سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی است که اجرای آن را موسسه جوانان آستان قدس رضوی بر عهده دارد و هر شب در جوار حرم مطهر رضوی به حدود ۸ هزار زائر و مجاور خدمات فرهنگی ارائه می دهد.

به گزارش آستان نیوز، مجتبی مختاری ضمن بیان فعالیت های این عرصه فرهنگی، اظهار کرد: شباب الشمس به عنوان یک عرصه فرهنگی در حد فاصل باب الجواد(ع) و باب الرضا(ع) از ٢۵ اسفند ماه تا ١١فروردین ماه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت٢٣:٣٠ اجرای برنامه دارد. 
وی ادامه داد: این عرصه با مشارکت موسسه جوانان، موسسه آفرینش های هنری و مرکز قرآن کریم و همراهی تشکل ها و گروه های مردمی به زائران و مجاوران خدمت رسانی می کند. 
مختاری در تشریح خدمات شباب الشمس تصریح کرد: محوریت برنامه ها زیارت، خانواده و همدلی است و برنامه های این عرصه به دو بخش خدمات غرفه های فرهنگی و جایگاه مراسمات تقسیم بندی شده که در بخش خدمات فرهنگی ١٢مجموعه و موسسه تخصصی و تشکل مردمی در راستای فرهنگ میزبانی همکاری دارند.
وی افزود: خدمات این بخش شامل مشاوره، مهدالرضا(ع)، آموزش کودک و نوجوان، طرح های قرآنی، فروشگاه تولیدات زنان سرپرست خانوار، پویش های دختران دهه هشتادی، فروشگاه کتاب، اهدای متبرکات به نوجوانان و جوانان، غرفه گفت وگو با محوریت مهدویت، غرفه ترویج حجاب برای دختران نوجوان  است.
مدیر عامل موسسه جوان آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به فعالیت های بخش دوم عرصه فرهنگی شباب الشمس گفت: جایگاه مراسمات که با مشارکت موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی برای برگزاری جشن‌های خانوادگی برپاست ١۵گروه هنری، نمایش و سرود در قالب ١١عنوان نمایش و ١٠عنوان سرود و جُنگ های شاد، آیتم های آموزشی، هم خوانی سرودهای نوجوانانه، منبرهای معارفی و بیان آداب زیارت فعالیت دارند. 
مختاری تصریح کرد: موضوعات نمایش ها و سرودها امام رضا(ع)، زیارت، سیره ائمه و امام رضا(ع) و تبیین امر زیارت است که به صورت زنده اجرا می شوند.
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی ضمن اشاره به برنامه های مناسبتی ماه مبارک رمضان در شباب الشمس خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز این ماه و متناسب با این ایام  برنامه هایی از جمله منبرهای معارفی ۱۰ دقیقه ای، آموزش احکام و آداب روزه داری برای نوجوانان، پخش کلیپ های مناجات خوانی، توسل جمعی به آستان امام رضا(ع) به مجموعه برنامه های این عرصه اضافه شده است. 
وی در پایان عنوان کرد: هر شب ١٠٠نفر از نوجوانان و جوانان، هنرمندان و فعالان فرهنگی مشهد به حدود ٨ هزار نفر از زائران و مجاوران در فضای مناسب سازی شده از نظر نورپردازی و طراحی خدمت رسانی فرهنگی می کنند که پذیرایی در چایخانه حضرت مستقر در عرصه نیز از جمله این خدمات است.


.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی