پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با نوروز 1402 صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۱-۰۵

ارائه خدمات ویژه به کودکان و نوجوانان در کتابخانه و موزه ملی ملک

بخش ویژه کودکان و نوجوانان در نوروز 1402 در کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران راه‌اندازی شده است. 

به گزارش آستان نیوز، کتابخانه و موزه ملی ملک، این بخش ویژه را با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با تاریخ و هنر ایران و ایجاد فضای سرگرمی در بازدیدهای خانوادگی در نوروز سال جاری دایر کرده است.
فضای ویژه کودکان در این موقوفه، روایتگر تصویری از دوره‌های گوناگون تاریخی است. همچنین بازی‌ها و سرگرمی‌هایی از جمله جورچین (پازل) سه‌بعدی از آثار موزه‌ای، سایه‌بازی، تجربه هنر قلم‌کاری و نقاشی از آثار موزه‌ای برای آنان فراهم شده است. نمایشگاه منتخبی از نقاشی‌های کودکان از آثار کتابخانه و موزه ملی ملک نیز در این فضا برپا شده است.
کودکان در هنگام بازدیدهای خانوادگی از کتابخانه و موزه ملی ملک در نوروز 1402 می‌توانند از دریچه این برنامه‌های ویژه، تجربه متفاوتی را در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران داشته باشند. 
کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تهران توجه ویژه‌ای به اقشار و گروه‌های سنی مختلف جامعه دارد و توانسته خدمات متنوعی به عموم بازدیدکنندگان خود از جمله کودکان و نوجوانان ارائه دهد.
این مجموعه در سال 1316 شمسی توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران بر بارگاه ملکوتی رضوی وقف شده است و در حال حاضر با 11 تالار موزه‌ای همچون «تمبر»، «هزارداستان»، «هنر و زندگی» و «علوم در ایران اسلامی»، از گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی میزبانی می‌کند.
شایان ذکر است، دوستداران فرهنگ و هنر در ایام نوروز می‌توانند از شنبه تا پنج‌شنبه، پنجم تا دهم فروردین 1402 از ساعت 9 تا 17 از کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» بازدید کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی