پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۶

از برپایی برنامه‌های قرآنی تا اجرای برنامه‌های خیابانی و اسکان زائران 

سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نوروز سال 1402 ویژه برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی را برای زائران نوروزی تدارک دیده که در حال اجراست.

 مدیر روابط عمومی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و اظهار کرد: این سازمان امسال نیز همانند سال‌های گذشته با اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی میزبان زائران نوروزی حرم علی بن موسی الرضا(ع) است.
محمد حسن محمدیان، تامین ملزومات و تجهیزات شامل برپایی غرفه‌ها، صوت، روشنایی و...، فضاسازی موضوعی اعم از ساخت المان، چاپ بنر و پارچه، ملزومات فضاسازی، نور افشانی و...، پذیرایی، حمل و نقل مستندسازی، اقلام مصرفی، رسانه و... محصولات و هدایای توزیعی و... را بخشی از اقدامات موسسه امور جوانان و تشکل‌های انقلابی ویژه مخاطبان جوان در ایام نوروز  برشمرد.
وی ادامه داد: مرکز قرآن کریم وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز با برگزاری ویژه برنامه‌های قرآنی همچون برپایی نمایشگاه قرآن، خانواده، همدلی، باغ قرآنی در مدرسه خیرات خان، پایگاه فرهنگی در ۵۰۰ هتل شهر مشهد، نمایش‌های خیابانی و تولید متن میزبان زائران و مجاوران در ایام نوروز سال 1402 است.
محمدیان همچنین به برنامه‌های در حال انجام موسسه آفرینش‌های هنری اشاره کرد و اقداماتی همچون مستند‌سازی و مستند نگاری، اجرای سرود و نمایش، تهیه پوستری با عنوان بهار نیایش، موشن پوستر، بنرهای فضاآرایی و... را برخی از برنامه های نوروزی این موسسه در ایام نوروز معرفی کرد.
وی خاطر نشان کرد: موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه نیز با برپایی مراسم سال تحویل در طبس، کاشمر و سبزوار و برگزاری مراسم جزء خوانی روزانه قرآن کریم تلاش کرده است نوروزی با عطر و بوی رمضانی را به میزبانان خود هدیه دهد.
مدیر روابط عمومی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین به برگزاری برنامه‌هایی همچون جشن تکلیف بر بال فرشتگان، ویژه برنامه میهمان بهشت (میزبانی از 150 دانش‌آموز از مناطق محروم سراسر کشور)، برپایی پایگاه‌های فرهنگی توسط بنیاد فرهنگی رضوی در این ایام اشاره کرد.
 وی گفت: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز با ویژه‌برنامه ادب حضور ویژه دوره آموزشی دانش‌افزایی اصناف مرتبط با زائران برای 3000 نفر، برپایی پایگاه‌های فرهنگی در پیاده راه آیت‌الله طبسی و همچنین اسکان زائران نوروزی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.
محمدیان در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه‌های تبلیغات محیطی، نذر کتاب و اجرای 10 نمایش خیابانی در پایگاه فرهنگی باغ کتاب واقع در پیاده آیت‌الله راه طبسی از برنامه‌هایی است که توسط موسسه به نشر ویژه ایام نوروز در حال اجراست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی