پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۶

کتابت آیات بهاری در کارگاه خوشنویسی «بهار قلم» موزه قرآن و هدایای رهبری رضوی

کارگاه خوشنویسی «بهار قلم» با حضور استاد مهدی اسماعیلی مود به صورت انفرادی در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر آغاز به کار کرد. 

به گزارش آستان‌نیوز، در این کارگاه که از یکشنبه 6 فروردین ماه به مدت 4 روز از ساعت 9:30 تا 11:30 فعال خواهد بود، استاد اسماعیلی به صورت بداهه نویسی به خلق آثار خوشنویسی با محوریت آیات قرآن و احادیث ائمه معصوم(ع) مرتبط با ماه مبارک رمضان و فصل بهار خواهد پرداخت. 
وی طی گفت وگویی، ماه مهمانی خدا را فرصتی مغتنم برای خلق آثار دینی دانست و با بیان اینکه موزه قرآن فضایی متناسب با ایام برای خلق آثار معنوی است، تصریح کرد: این محیط موقعیت ارتباطی خوبی را میان آثار خلق شده و بازدید کننده فراهم آورده است. 
این استاد هنر خوشنویسی افزود: آنچه در این کارگاه کتابت می‌شود بنا به درخواست بازدیدکنندگان به ایشان هدیه خواهد شد.
اسماعیلی در ادامه به فعالیت خود در زمینه کتابت مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری و دیوان حافظ به خط شکسته اشاره کرد که به زودی به پایان خواهد رسید.
شایان ذکر است این هنرمند پیشکسوت عرصه هنر خطاطی با 35 سال سابقه فعالیت در این زمینه، تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را به صورت انفرادی در یونسکو، قطر، پاکستان، بنگلادش و داخل کشور برگزار کرده است که همواره با استقبال هنر دوستان مواجه بوده است. 
از استاد اسماعیلی مود تاکنون چندین اثر در بروشورهای انجمن خوشنویسان ایران وجشنواره خوشنویسی جهان اسلام منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به چاپ آثار درجشنواره خوشنویسان کویت و ایران و کتاب‌های «از آغاز تا امروز»، «خوشنویسان ایران» و «منتخب آثار بسیجیان کشور» اشاره کرد.
«افسونگری قلم» با 6 بار و «آموزش خط تحریری» با 5 بار تجدید چاپ نیز از آثار منتشر شده استاد اسماعیلی مود به شمار می‌رود.
 این هنرمند برجسته استان تاکنون در 18 جشنواره بزرگ خوشنویسی موفق به کسب مقام اول برگزیده کشوری شده و با توجه به فعالیت‌های شاخص در زمینه خوشنویسی، موفق به کسب گواهی نامه استادی از شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی