پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۸

«سی درس سی نکته» در حرم مطهر رضوی

همزمان با ماه رمضان نشست تفسیر «سی درس سی نکته» برگرفته از کتب تفسیر مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این نشست که با حضور اقشار مختلف مردم در رواق دارالحجه حرم رضوی برگزار شد حجت الاسلام فیض آبادی با بیان اینکه نقطه مقابل اسلام انکار و نقطه مقابل ایمان، کفر است گفت: انسان در حین ارتکاب گناه کافر است و با وجود مسلمانی از ضعف ایمان رنج می برد. جایگاه اسلام زبان و جایگاه ایمان قلب انسان است و در تاریخ هم قومی مثل بنی اسرائیل دارای ایمان زبانی و چشمی بود و نتیجه آن گوساله پرستی آنان بود.


غیر خدایی نباشیم

وی با بیان اینکه اگر ایمان فرزندان ما قلبی باشد تا مرز شهادت می روند گفت: اعمالی مثل ایمان، حجاب و...  اگر قلبی نباشد از بین می رود. طبق آیات قرآن، انسان باید تمام رفتارهایش براساس دین و رضای خدا باشد و اگر انسان کاری برای غیرخدا انجام دهد متدین نیست.

وی با تاکید بر آداب صحبت با خدا شامل سپاس، ستایش و نیایش افزود: رابطه علم و مسلمان می تواند معکوس باشد و انسان عالم فاقد ایمان و انسان مؤمن فاقد علم کافی باشد. مقام معظم رهبری در تفسیر خود از سوره حمد ایاک نعبد را به معنی تسلیم محض خدا و همچنین عبادت جمعی را افضل عبادات می دانند.
 

رزق و عزت و پیروزی در دست خداست
وی با اشاره به اینکه نوعی شرک در جامعه امروزی وجود دارد ادامه داد: در دنیا فقط باید به خدا تکیه کنیم زیرا رزق، عزت و ذلت و شکست و پیروزی دست خداست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

وعاظ با مطالعه عمیق و مخاطب‌‏شناسى منبرها را پرجاذبه کنند
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به افزایش سطح آگاهی‌های عموم مردم از جمله نوجوانان و جوانان، مطالعه گسترده و عمیق و مخاطب…

تلویزیون اینترنتی