پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نخستین روز کاری سال «مهارم تورم و رشد تولید»؛
۱۴۰۲-۰۱-۰۹

اولین نشست مدیران اقتصادی آستان قدس رضوی در سال 1402 برگزار شد

با حضور جمعی از مدیران اقتصادی آستان قدس رضوی، اولین نشست بنیاد بهره‌وری موقوفات در نخستین روز کاری سال 1402 برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این نشست که علاوه‌‌بر دکتر سید مهدی سدیدی رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات رضوی؛ آرش فرزادنیا مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی، مجتبی هادیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی، مهدی موسوی بررودی مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی، علی فدیشه‌ای مدیرعامل شرکت نخریسی و نساحی خسروی خراسان، سید مهدی طالبیان معاون امور شرکت‌ها و همچنین محمدرضا گلکانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی این بنیاد حضور داشتند، برنامه‌های توسعه شرکت‌ها و موسسات اقتصادی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

هدفگذاری برای رشد تولید

در این نشست دکتر سدیدی با تاکید بر ضرورت توجه به رشد تولید اظهار کرد: هدفگذاری شده است تا با بهره‌گیری از توان داخل و مدیریت بهینه منابع و دارایی‌های آستان قدس رضوی، دارایی‌های تولیدی را در شرکت‌ها و موسسات تابعه بنیاد بهره‌وری موقوفات در سال 1402 افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در صنایع مختلف کشاورزی، غذایی، دامپروری و نیز نساجی و نخریسی، طرح‌های توسعه و اهداف متعددی برای رشد خالص ارزش دارایی‌های تولیدی توسط شرکت‌ها برنامه‌ریزی شده است تا با اجرای آن‌ها به سهم خود گامی برای پیشرفت اقتصاد کشور برداریم.

دکتر سدیدی خاطرنشان کرد: در بخش سلامت نیز شرکت داروسازی ثامن در سال گذشته توانست بخش قابل توجهی از سرم مورد نیاز کشور را به ویژه در مواقع بحرانی تامین کند، از همین رو با توجه به نیاز کشور در عرصه تامین دارو و طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سال 1402 شاهد افزایش تولیدات این شرکت خواهیم بود.

دکتر سدیدی با اشاره به نامگذاری سال جاری، دو مقوله مهار تورم و رشد تولید را دارای مبنای تئوریک و یک الزام اقتصادی دانست و تصریح کرد: اتکا به تولید انبوه فناورانه برای افزایش عرضه مطلوب و در نتیجه کاهش تورم، یک راهکار حیاتی به‌شمار می‌رود.

 

شرکت‌های اقتصادی رضوی در تنگ بلورین بازار سرمایه

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات همچنین با تاکید بر اهمیت پذیرش شرکت‌ها و موسسات اقتصادی آستان قدس رضوی در بازار سرمایه اظهار کرد: ورود شرکت‌های اقتصادی رضوی به بازار سرمایه از چندین سال پیش با شرکت کمباین‌سازی ایران رقم خورد تا علاوه‌بر شفافیت بیشتر فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، عموم مردم با تمام فعالیت‌های این نهاد آشنا شوند.

وی گفت: این موضوع برای مردم هم یک برگ برنده به حساب می‌آید؛ چراکه می‌توانند در شرکتی که سهام‌داری مانند آستان قدس رضوی دارد، سهام‌دار شده و از بهره‌وری آن در آینده بهره‌مند شوند.

دکتر سدیدی با اشاره به درج نماد دو شرکت اقتصادی آستان قدس رضوی در بازار سرمایه در سال گذشته تصریح کرد: در سال 1401 شاهد درج نماد شرکت خمیرمایه رضوی در فرابورس و نماد شرکت قند تربت حیدریه در بازار پایه بودیم.

وی ادامه داد: شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان در بازار سرمایه به‌طور مشروط پذیرش شده است که پس از قطعی شدن، در صف عرضه اولیه قرار می‌گیرد.

دکتر سدیدی افزود: شرکت‌های داروسازی ثامن، صنایع دامپروری و لبنی رضوی، صنایع غذایی رضوی و همچنین کشاورزی رضوی نیز در حال طی کردن مراحل پذیرش در بازار سرمایه هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی