پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از ورزشگاه بین‎المللی امام رضا (ع) که با میزبانی از زائران امام رضا (ع) چهره جدیدی به خود گرفته است
۱۴۰۲-۰۱-۰۹

صفای میزبانی در دارالکرامه رضوی

اگر برای بسیاری از مشهدی‌ها، این مجموعه فرهنگی و ورزشی را با ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) و مجموعه آبی آستان قدس به یاد می‌آورند. با این حال، در نوروز 1402 با برپایی « دارالکرامه ورزشگاه امام رضا» در این مجموعه ورزشی نه صدای تشویق تماشاگران فوتبال و نه صدای پژواک سوت غریق نجات‌ها بلکه طنین نوای «یا رضا(ع)» از موکب‌های پذیرایی، تصویر پر آرامش چادرهای اسکان و عطر غذاهای متبرک حضرت است که تکرار می‌شود تا با پذیرایی و اسکان زائران نوروزی، مجموعه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت از کانون برگزاری مسابقات ورزشی پرشور و نشاط، به یک زائرسرای موقت و محل اسکان و پذیرایی از مهمانان امام هشتم تبدیل شود.

درب ورودی را به‌سادگی می‌توانید تشخیص دهید؛ با دود اسپند و گل‌آرایی نوروزی که باعث شده تا پارچهنوشته «دارالکرامه رضوی» حتی از سردر مجموعه ورزشی بنیاد کرامت رضوی هم بیشتر به چشم بیاید. داخل مجموعه اما موج خروشان دلدادگی بیشتر ملموس است. در محل تجمع زائران در برابر غرفه‌های متنوع موکب‌ها، این آهنگ لهجه‌ها و گویش‌های زائرانی از اقوام مختلف است که درهم می‌آمیزد و اگرچه فضا پر از سروصداست اما اگر لحظه‌ای درنگ کنید و با تمرکز گوش فرا دهید، می‌توانید لهجه‌ها، گویش‌ها و زبان‌ها را کاملاً از هم تشخیص دهید. در این میان البته لهجه مشهدی هم زیاد به گوش می‌رسد که مربوط به خادمان دلداده و دلسوزی است که گردن‌آویز «خدامالرضا(ع)» را آویخته و دوان‌دوان به دنبال رفع نیازهای زائران و برآورده کردن خواسته مهمانانی هستند که از آنان جرعه آبی خواسته یا نبات و نمک متبرکی طلب کرده‌اند.

 

83 خانواده و 500 زائر، مهمان ورزشگاه امام رضا(ع)

جعفر رئیسیان‌زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات طرح اسکان زائران نوروزی در ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: اگرچه امسال با تکیه بر ظرفیت فرمانداری، استانداری، شهرداری و همه دستگاه‌های اجرایی، بیش از 700 ظرفیت شب خواب ایجاد شده و مراکز اسکان به‌وفور در سطح شهر یافت می‌شوند اما تمام دغدغه ما این است که شاید هنوز هم زائرانی باشند که به دلایل مختلف همچون عدم برنامه‌ریزی برای اقامت شبانه، بودجه محدود سفر یا موارد دیگر، ناچار به گذران شب در خودرو یا چادر باشند و بر همین اساس، بیش از 20 گشت ویژه شبانه در خیابان‌ها، معابر و بوستان‌ها گشت‌زنی می‌کنند تا زائران مضطر را در دبیرستان شریعتی در خیابان شیرازی 4 اسکان دهند و سرریز جمعیت را هم به ورزشگاه امام رضا(ع) راهنمایی کنند.

به گفته وی، پس از تکمیل ظرفیت 250 اسکان در دبیرستان شریعتی، اکنون نوبت به ورزشگاه امام رضا(ع) رسیده تا ظرفیت هزار نفر اسکان خود را به میدان بیاورد. رئیسیان‌زاده یادآور شد: سال گذشته ظرفیت اسکان به میزان هزار و 200 نفر در ایام پیک هم می‌رسید اما امسال، اسکان زائران در این مرکز از 120 نفر آغاز شد و تا شب آخر به حدود 500 نفر در قالب 83 خانوار رسید. در بدو ورود خانواده‌ها هم به تعداد اعلامی خود آن‌ها، ژتون صبحانه و شام گرم به همراه پذیرایی با میوه در اختیارش قرار گرفت تا حداکثر به مدت سه شب و چهار روز از سالن‌های ورزشی فرش شده و زیرساخت‌های اسکان آستان قدس رضوی استفاده کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی