پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۹

زائران غریب در آغوش امن امام رئوف(ع)

در طرح ویژه بنیاد کرامت رضوی، تاکنون بیش از ۲۵۰ زائر بازمانده از اسکان شناسایی شده و در مراکز مربوطه سامان یافته‌اند.

با وجود فراهم‌شدن ظرفیت اقامت در پیک زیارتی نوروزی به میزان ۷۰۰ شب‌خواب، شاید هنوزهم زائرانی باشند که به دلایل مختلف همچون عدم برنامه‌ریزی برای اقامت شبانه، بودجه محدود سفر یا موارد دیگر، ناچار به گذران شب در خودرو یا چادر باشند. همین انگیزه، این روزها به دلیل اصلی فعالیت خادمان گمنامی تبدیل شده که شبانه خیابان‌های مشهد را زیر پا می‌گذارند و وجب به وجب، شهر امام رضا(ع) را در جستجوی زائر مضطر و بی‌سرپناه امام رئوف جستجو می‌کنند.
جعفر رئیسیان‌زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اجرای طرح اسکان اضطراری زائران نوروزی در دو مرکز ویژه اقامتی گفت: به دستور تولیت معزز و تدبیر مدیرعامل بنیاد مقرر شد تا امسال در دونقطه شهر این طرح اجرا شود؛ یکی دبیرستان شریعتی در خیابان شیرازی ۴ و دیگری زیرساخت‌های تربیت‌بدنی آستان‌قدس رضوی در چهارراه خیام. ظرفیت اسکان در دبیرستان شریعتی ۲۵۰ نفر بوده که اکنون تکمیل است و بر همین اساس، زیرساخت‌های ورزشی چهارراه خیام زیربار جمعیت رفته است.

به گفته وی، بیش از ۲۰ گشت ویژه به‌صورت شبانه در خیابان‌ها، معابر و بوستان‌ها گشت‌زنی می‌کنند تا پس از شناسایی زائران مضطر و آن‌هایی که به‌دلیل محدودیت منابع مالی از اقامت در هتل‌ها، خانه مسافرها و مراکز اسکان جا مانده‌اند، آن‌ها را پس از احصای دلیل اضطرارشان به این مراکز ارجاع دهند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: تأکید ما این است که در این طرح از موضوع اسکان فراتر برویم. دقت کنید که موسسه موقوفه خدمات زائر و ظرفیت‌های دیگری در این‌باره فعال شده و به همین دلیل، این طرح متمرکز بر اسکان زائران مضطری است که بازمانده از اسکان محسوب شوند. البته این موضوع دلیل بر کم‌توجهی به اهمیت تکریم این خانواده‌های عالی‌قدر نیست و بنابراین امکانات ویژه‌ای از جمله اسکان، اطعام و برنامه‌های فرهنگی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی